۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 502783

نامزد جبهه ملی فرانسه در مصاحبه ای گفت در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، تابعیت های دوگانه را لغو می کند.

مارین لوپن:با تابعیت دوگانه مخالفم

به گزارش "قدس آنلاین"، مارین لوپن، نامزد جبهه ملی فرانسه که یک حزب راستگرای افراطی است در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون فرانسه به بخشی از برنامه هایش در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

وی که از مخالفان سرسخت مهاجرت به فرانسه به حساب می آید گفت یکی از برنامه های اصلی اش لغو تابعیت های دوگانه است. «من مخالف تابعیتهای دوگانه خارج از اتحادیه اروپا هستم و از آنهایی که تابعیت دوگانه  دارند می خواهم ملیت خود را انتخاب کنند. آنهایی که فرانسه را انتخاب نکنند، باید از این کشور بروند.»

این جملات بسیاری از شهروندان فرانسه را که تابعیت دوگانه دارند نگران کرده است. وقتی از لوپن سوال شد که چه ملیتهایی را اروپایی به حساب می آورد، گفت: «روسها اروپایی اند اما آمریکایی ها و اسرائیلی ها خیر.»

برآورد می شود که حدود ۳.۳ میلیون شهروند فرانسوی تابعیت دوگانه داشته باشند. علت مشخص نبودن آمار دقیق در این حوزه این است که قانون از این شهروندان نمی خواهد که تابعیت دومشان را ذکر کنند. در میان دو تابعیتی ها، تعداد اعراب و اتباع افریقای شمالی بیش از سایرین تخمین زده می شود.

در این مصاحبه لوپن درباره اشتغال زایی نیز صحبت کرد و گفت در سیاست وی، شهروندان فرانسوی در الویت استخدام قرار خواهند داشت. در حال حاضر آمار بیکاری در فرانسه ۱۰ درصد است. لوپن که طرفدار خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است می گوید از راهیابی به مرحله دوم انتخابات اطمینان دارد.

جدیدترین نظرسنجی ها درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز از راه یابی امانوئل ماکرون، نامزد مستقل و مارین لوپن، نامزد جبهه ملی به دور دوم انتخابات خبر می دهند. طبق این نظرسنجی، ماکرون در دور دوم لوپن را شکست خواهد داد و رئیس جمهور فرانسه خواهد شد. اما جریان راست افراطی فرانسه امیدوار است که تحولات جدید نظیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، مواضع راستگراهای فرانسوی را محکم تر کرده و به پیروزی لوپن در انتخابات بی انجامد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.