بوشهر- معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر ورود سامانه سنگین بارشی به استان، ستاد مدیریت بحران استان مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها را در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه تعطیل اعلام کرد.

بارش‌های سنگین بوشهر را در بر می گیرد/ مدارس و دانشگاهها  روز دوشنبه تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن باستی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش سنگین در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه پایان سال تحصیلی و شرایط استان برای میزبانی از مسافران نوروزی، و احتمال بارش سنگین باران، هماهنگی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش ضروری است.

وی افزود: ماموریت و مرخصی مدیران استان از امروز تا پایان هفته لغو است و مدیران نباید در این هفته ماموریت خارج از استان بروند.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: در مرکز شهرستان‌ها هم آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی وجود داشته باشد و هلال احمر ضمن آمادگی، امکانات امدادی در شهرستان‌ها و مراکز و انبارها را در حالت آماده باشد قرار دهد.

باستی بر آمادگی و آماده باش دستگاه‌های اجرایی از جمله، آب، برق، گاز، حمل و نقل و مراکز درمانی تأکید کرد.

وی افزود: تلفن هیچکدام از مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در این شرایط نباید قطع یا از دسترس خارج باشد، ضمن اینکه شهرداران استان هم در حالت آماده باش بوده و در برخی نقاط روستایی هم که نیاز به تخلیه موقت باشد پیش بینی برای اسکان موقت روستاییان فراهم شود.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه تامین سوخت شناورها مد نظر باشد گفت: ادارات بندر و گنرم اجازه خروج هیچ شناوری را در این مدت نداده تا ضریب حادثه پذیری را به حداقل برسانیم.

باستی گفت: مدارس  استان در مقاطع مختلف تحصیلی  و مراکز آموزش عالی روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه تعطیل خواهد بود ضمن اینکه تعطیلی این مراکز در روز سه شنبه هم با نظر فرمانداران اعلام می شود.

 نادر شفی خدایی مدیرکل هواشناسی استان بوشهر هم با اشاره به پیش بینی برای بارش باران در روزهای آینده در استان گفت: سیستم بارش فعال در روزهای یکشنبه تا سه شنبه تمام استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ناپایداری جوی در این هفته بالا پیش بینی می‌کنیم، اضافه کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، شرایط جوی در استان ویژه خواهد بود و با سیلابی شدن رودخانه‌ها، باد، رعد و برق همراه است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی های صورت گرفته، اخطاریه‌های لازم صادر شده و احتمال ریزش کوه هم در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌کنیم.

شفی خدایی گفت: یکشنبه شب تمرکز بارشها در نیمه جنوبی استان روی دریا و خشکی هم در مرز استان فارس و بوشهر است و برای شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان و عسلویه حالت بحرانی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت استان در صبح روز دوشنبه را ویژه پیش‌بینی می‌کنیم، اضافه کرد:  پیشنهاد می‌شود برای تعطیلی مدارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: تمرکز بارش ها در دوشنبه شب روی بخشهای جنوبی استان است و در روزهای یکشنبه تا دوشنبه حداقل بالای ۸۲ میلیمتر بارندگی در استان پیش بینی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.