شیراز- مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارندگی پیش‌رو در استان فارس و شهر شیراز گفت: ۴ هزار نیروی شهرداری برای بارندگی و سیل احتمالی شیراز آماده باش هستند.

۴۰۰۰ نیرو برای بارندگی و سیل احتمالی در حال آماده‌باش هستند

به گزارش قدس آنلاین، رحیم جوکار با بیان اینکه تمام امکانات و تجهیزات شهرداری کلان‌شهر شیراز برای حوادث غیرمترقبه آماده است اظهار داشت: کارشناسان هواشناسی فارس برای شیراز بارندگی، آبگرفتگی معابر و بروز سیل را پیش‌بینی کرده‌اند و اوج آن نیز فردا دوشنبه است که مدیریت بحران شهرداری شیراز به همراه نیروهای خدوم شهرداری نیز در این زمینه برای خدمت به شهروندان آماده باش هستند.

جوکار با اشاره به برگزاری جلسه‌های مختلف با معاونان اجرایی مناطق ۱۱ یازده گانه شیراز و سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری خاطرنشان کرد: سازمان عمران شهرداری نیز ماشین‌های خود را در حال آماده‌باش قرار داده تا در صورت نیاز وارد عملیات کند.

وی با اعلام آمادگی سازمان آتش‌نشانی و سایر سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری شیراز افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این چند روز تلاش کرده شهر را به طور مناسب تمیز نگه داشته و رودخانه وسط شهر را نیز از زباله‌ها پاک کند.

مدیربحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز با اشاره به اینکه وضعیت رودخانه و کنارگذرها نیز به‌طور مداوم و لحظه‌ای رصد می‌شود خاطرنشان کرد: طوری برنامه‌ریزی شده تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

جوکار خاطرنشان کرد: همچنین با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، سالن‌های ورزشی شهرداری نیز آماده است که در صورت نیاز به اسکان اضطراری و یا تخلیه یک منطقه‌ در اختیار  قرار می‌گیرد.

وی از شهروندان شیرازی درخواست کرد: تمام همکاری لازم در مورد پاکیزه نگه داشتن شهر و زباله‌ها را داشته باشند تا کمتر شاهد گرفتگی جداول آب باشیم.

به گزارش تسنیم، حسن فیاض‌پور مدیرکل دفتر بحران استانداری فارس نیز با اشاره به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در استان فارس اظهار داشت: سامانه بارشی از روز دوشنبه از سمت جنوب غرب وارد استان می شود که پیش بینی شده منجر به سیل و آبگرفتگی شود. 

وی با بیان اینکه در استان فارس از پنج‌شنبه هفته گذشته چهار گروه ویژه اضطراری در استان تشکیل شده است تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران موظف هستند با تمام توان آماده باشند و در صورت وقوع حوادث برای خدمات دهی فوری وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.