تولیت آستان قدس رضوی گفت: دنیای غرب در طول سال‌ها نبرد با دین خدا تنها جنگ و خونریزی به دست آورده است.

غرب در نبرد با دین خدا تنها جنگ و خونریزی به دست آورده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره پژوهشی شیخ طوسی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که دنیای غرب در  طول سالیانی که با خدا و گرایشات دینی به ویژه اسلام مبارزه کرده تنها جنگ‌های جهانی، کلاهک هسته‌ای و جنگ و خونریزی را به دست آورده و رشد معنویت و گرایش به اسلام در دنیای غرب به همین علت رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه پرچمدار اسلام عقلانی با تکیه بر اهل بیت (ع) جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: ما این ادعا را داریم که فقه امام صادق (ع) در تمام زمینه‌ها پاسخ مناسبی دارد.

تولیت آستان قدس رضوی صعود انسان را در پرتو عبودیت و بندگی خدا دانست و بیان کرد: نتیجه بندگی خدا این است که فرد جز حق تعالی کسی را ندیده و تنها از او می‌ترسد.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: نتیجه فراموشی خدا خودفراموشی و از بین رفتن انسانیت بوده و احساسات انسانی مانند خیال، اندیشه، غصب و شهوت انسان تنها با توجه به بندگی حق می‌تواند مدیریت شود.

وی با بیان اینکه خدایی شدن در فطرت انسان نهفته شده است، خاطرنشان کرد: در اسلام نوع نگاه به انسان به عنوان خلیفه‌الله نوعی نگاه معنویت مبتنی بر خردورزی و عقلانیت همراه با توازن و اعتدال حاکم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.