رشت- سیزدهمین یادواره ۱۱۰ شهید تخریب چی استان گیلان با همکاری هیئت همرزمان تخریب، ستاد کنگره ۸هزار شهید استان گیلان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز در مهدیه رشت برگزار شد.

حساس ترین مجموعه عملیات برعهده تخریب چی های شجاع بود

به گزارش قدس آنلاین، مشاورفرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سیزدهمین یادواره شهدای تخریب گیلان تخریب چی ها را شجاع ترین نیروها و آماده ترین آنها برای شهادت خواند و گفت: مجموعه عملیات پرخطر و حساس گشودن معبر و محور عملیات حتی قبل از نیروهای اطلاعاتی و شناسایی برعهده گروه تخریب بود.

سردار کوسه چی با تصریح بر اینکه در جنگ شهدای بسیاری داشتیم اما از قشر مظلوم تخریب کمتر نام برده می‌شود، تصریح کرد: مظلومیت شهدای تخریب هنگام عملیات در زمان جنگ و پس از آن وجود داشته است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با اشاره به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار منطقه آلوده بجا مانده از سالهای دفاع مقدس ، گفت: مناطق آلوده از مین ، مواد منفجره و بمب و گلوله های عمل نکرده خمپاره ، توپ و دیگر سلاح ها ، باید پاکسازی میشد که فقط کار تخریب چی ها بوده و هست.

کوسه‌چی با بیان اینکه پس از جنگ بیش از دو هزار نیروی تخریب‌چی آموزش دادیم، متذکر شد: بسیاری از مناطق نفتی ما در مناطق آلوده بوده و توسط نیروهای تخریب‌چی پاکسازی شده و اکنون کمتر از ۱۰ درصد مناطق آلوده پس از ۲۸ سال جنگ در کشور وجود دارد.

وی  ، به ۴ هزار شهید تخریب کشور و ۱۱۰ شهید گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از پایان دفاع مقدس حدود ۲ هزار نیروی تخریب آموزش دیدند تا پاکسازی مناطق آلوده را ادامه دهند و همچنان باب شهادت برای تخریب چی ها گشوده است.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه گزینه‌های روی میز آمریکا را کشک خواند و بیان کرد: اگر آنها می‌توانستند سال ۶۰ حمله می‌کردند و اگر به ایران حمله کنند به دلیل دیوانگی آنهاست و صددرصد شکست می‌خورند.

وی تهدیدهای امروز انقلاب را در عرصه نرم دانست و گفت: باید قدر موجود در جامعه را بدانیم و در مسیر اهداف رزمندگان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.