بردسکن- امام جمعه بردسکن به مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس با خانواده شهیدان شیرازی و اکبری زارع از شهدای طلبه این شهرستان دیدار کرد.

یاد و خاطره  شهدای روحانی در بردسکن گرامی داشته شد

به گزارش قدس آنلاین، دراین مراسم که  مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق  (ع) ، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  بردسکن ، امام جمعه  این شهرستان را همراهی می کردند  یاد و خاطره ۴۰ تن از شهدای هواپیمای مسافربری به ویژه مرحوم آیت الله محلاتی در اول اسفند ماه سال ۱۳۶۴ توسط جنگنده عراقی  و شهیدان شیرازی  و اکبری زارع گرامی  داشته شد. 

حجت الاسلام علی اصغر امینی در حاشیه این مراسم  با اشاره به  نامگذاری این روز به نام روز روحانیت و دفاع مقدس به خبرنگار ما گفت: زندگی شهدا اسوه و الگوی ما است و شهدای روحانی با ساده زیستی و دلسوزی که داشتند در دل و قلب مردم جای دارند و می طلبد روحانیون نیز خط و مشی شهدای روحانی به ویژه شهید محلاتی را  سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند و از زندگی اشرافی گری و کاخ نشینی پرهیز کنند.

امام جمعه بردسکن  به وظایف روحانیون اشاره کرد و گفت:  یک روحانی باید عمیقا دین را بشناسد چرا که امروز عده ایی علم دشمنی با روحانیت را به دست گرفته اند و می خواهند به این قشر از جامعه ضربه وارد کنند. 

وی عنوان کرد:  خوشبختانه با شناخت عمیقی که روحانیت از دین دارند که در واقع منبع و سرچشمه آن حوزه های علمیه است دشمنان نتوانسته اند به اهداف شوم خود علیه روحانیت دست پیدا کنند. 

امام جمعه بردسکن  شناخت  دین به صورت عمیق،  دفاع  و حمایت از ولایت فقیه ،عمل به احکام دین و تبلیغ و ترویج مسایل و معارف دین و همراهی با مردم  را از مهمترین وظایف روحانیون برشمرد و گفت: روحانیت باید دسترس ترین گروه برای مردم باشند و در همه صحنه ها در کنار آنها قرار بگیرند.

حجت الاسلام امینی گفت: عده ایی  امروز فقط دم از انقلابی بودن می زنند و هیچ درکی از انقلاب ندارند که می طلبد روحانیون به عنوان پرچمداران دین به هوش باشند و نسبت به روشنگری و آگاهی بخشی افراد جامعه بپردازند و مواظب  حرکات و ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی  باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.