مشهد- بارش های اخیر برف در مشهد مقدس که باعث زمین گیر شدن بسیاری از هواپیماها در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و سرگردانی مسافران آن ها شد، تبعات بسیاری برای مدیرکل این فرودگاه داشت.

پای دادستانی به باند فرودگاه مشهد باز شد

به گزارش قدس آنلاین، بارش برف از شامگاه پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه در مشهد آغاز شد و با افزوده شدن حجم بارش ها، اخبار لغو پروازهای فرودگاه بین المللی مشهد را بیشتر و بیشتر می کرد که این مساله استاندار خراسان رضوی را نیز به فرودگاه کشاند.

هرچند علیرضا رشیدیان شب قبل از این ماجرا طی بازدید باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد از عملکرد پرسنل فرودگاه رضایت خود را اعلام کرد اما سرگردانی صدها مسافر نتیجه دیگری را از عملکرد پرسنل این فرودگاه داشت.

در این ماجراحضور رشیدیان در فرودگاه و اظهارات مدیرکل شرکت فرودگاه های خراسان رضوی مبنی بر نبود تجهیزات پشتیبانی کننده شرکت های هواپیمایی در ارائه تجهیزات مناسب برای پاشیدن ضدیخ بر روی هواپیماها کافی نبود و در پایان با ورود آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد زائران و مسافران در انتظار پرواز در فرودگاه مشهد، میهمان امام رئوف(ع) شده و برای اسکان و پذیرایی به حرم مطهر رضوی دعوت شدند.

حالا پس از گذشت سه روز از این اتفاقات معاون دادستان مشهد با تشکیل پرونده قضایی ویژه اتفاقات اخیر فرودگاه مشهد محمدباقر قاسم زاده مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی را به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار کرد.

معاون دادستان مشهد در این رابطه گفت: با وجود اخطارهای سازمان هواشناسی باز هم نکات لازم برای پیشگیری از سرگردانی مردم و تاخیر در پروازها انجام نشد که همین موضوع منجر به اعتراض مسافران شد.

قاضی حسن حیدری افزود: مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی امروز در دادستانی حضور مییابد تا درباره تاخیرهای زیاد پروازها، سرگردانی مسافران در فرودگاه و همچنین ارائه نشدن خدمات قانونی به مردم، پاسخگو باشد.

وی با بیان این که پرونده قضایی در این باره تشکیل شده است و روند خود را طی خواهد کرد، افزود: در پی بروز حوادث اخیر در فرودگاه مشهد برخی مدیران شرکت هواپیمایی هم توسط بازپرس پرونده مورد سوال قرار گرفته‌اند که باید پاسخگوی حوادث اخیر باشند.

همچنین بازپرس محمدحسن اصولی صفار به عنوان بازپرس ویژه فرودگاه عازم محل شد و به صورت میدانی به تحقیق در این باره پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.