رشت - رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از آغاز اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات خبر داد و گفت: سامانه ۱۲۴ آماده دریافت شکایت ها و گزارش های مردمی از عرضه کالا و خدمات به صورت شبانه روزی است.

سامانه ۱۲۴ آماده دریافت گزارش های مردمی از تخلف در عرضه کالا و خدمات است

به گزارش قدس آنلاین، محمد درویش کردار خاطر نشان کرد: طرح یاد شده بمنظور پایش و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف خدماتی و عرضه کالایی تا پایان فروردین سال آینده در همه شهرستان های گیلان اجرایی می شود.
وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال و لزوم کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایت ها و گزارش های مردمی از اهداف اجرای این طرح در این ایام است.
درویش کردار خاطر نشان کرد: در بخش کالایی چگونگی عرضه کالاهای اساسی شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، شکر، گوشت مرغ، برنج، تخم مرغ، میوه، قند، روغن نباتی، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار از جمله موارد نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
وی اظهار کرد: همچنین بر عرضه شیرینی ها، سردخانه ها و انبارها، میادین میوه و تره بار و در بخش خدماتی نیز بر فعالیت شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی، دریایی، دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها و رستوران های بین شهری نظارت می شود.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح بر تأمین و توزیع و قیمت مرکبات به خصوص سیب و پرتقال، مراکز نگهداری کالاها شامل سردخانه ها ، بنادر ، انبارها و بررسی میزان موجودی کالا و پشتوانه ذخیره سازی کالا، برپایی فروش های فوق العاده و حراج در واحدهای صنفی سطح شهرستان ها نظارت ویژه انجام می شود.
وی همچنین رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی ها، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور، عملکرد مراکز خرید نظیر میادین میوه و تره بار، فروشگاه های عرضه پوشاک، آجیل و خشکبار و شیرینی ها، حسن اجرای قیمت های مصوب پایانه های مسافربری و حمل و نقل درون شهری، تولید و چاپ جعبه های مقوایی شیرینی مطابق با استانداردها را از دیگر اهداف این نظارت ها عنوان کرد.
به گفته درویش کردار، بازرسان اتاق اصناف، اداره کل استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها و انجمن های صنفی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، پلیس راهور ناجا، اداره کل تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام در اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز ۹۶ در استان با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند.
وی ادامه داد: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ناظران افتخاری نیز بمنظور انجام نظارت و بازرسی نامحسوس بر واحدهای صنفی و رسیدگی سریع به این گزارش ها ، در اجرای طرح همکاری می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.