مشهد- مشاور سفیر ایتالیا در ایران گفت: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مهم‌ترین نهاد فرهنگی در خاورمیانه است.

کتابخانه آستان قدس رضوی مهم‌ترین نهاد فرهنگی در خاورمیانه است

به گزارش قدس آنلاین، «کارلا چرتی» ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) و بهره‌مندی از فضای نورانی بارگاه منور امام رضا(ع) از موزه‌ و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی  دیدن کرد.

وی با بیان اینکه ۸ سال است به عنوان رایزن فرهنگی در ایران فعالیت می‌کنم، گفت: خوشحالم در دوران حضورم در این کشور زیبا موفق شدم برای دومین بار به حرم مطهر رضوی بیایم.

چرتی در حاشیه بازدید از گنجینه سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی ابراز کرد: در این موزه مجموعه‌ای زیبایی از سکه های قدیمی و معاصر حفظ و صیانت می‌شود.

مشاور سفیر ایتالیا در ایران به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: قرآن‌ها و نسخ خطی موجود در این کتابخانه بی‌نظیر است و نمونه آن کمتر در جایی یافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه از تمامی نسخه‌های خطی خود تصاویر دیجیتالی و میکروفیلم تهیه می‌کند، ابراز کرد: با این خدمت ارزنده تمامی محققان در سراسر دنیا می‌توانند به راحتی به نسخ خطی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

چرتی به معماری بارگاه منور رضوی اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای زیادی در حرم شکل گرفته است اما من بافت قدیمی حرم مطهر رضوی که مربوط به دوران تیموریان و صفویان است را بیشتر دوست دارم.

وی با بیان اینکه امسال مشهد از طرف آیسسکو به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام شناخته شده است، تصریح کرد: شهر مقدس مشهد به خاطر وجود حرم مطهر رضوی از ظرفیت بالای فرهنگی و هنری برخوردار است. امیدوارم این شهر بتواند از این فرصت ارزشمند بهترین بهره را ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.