بجنورد- امام جمعه بجنورد بر آسیب‌زدایی از عزاداری‌ها مقابله با خرافات و شبهات موجود در این مراسم تأکید کرد.

آسیب زدایی و مقابله با خرافات در عزاداری ها نیازمند عزم همگانی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، اضافه کرد: باید با آسیب‌های عزاداری موجود در مراسم و مناسبت‌های مذهبی استان با جدیت مقابله کرده و شبهات و خرافات را از مراسم مذهبی و عزاداری دور کنیم.

وی با اشاره به اینکه عزاداری‌ها باید پیام داشته باشد، تصریح کرد: شیوع بدعت‌ها و خرافات در عزاداری‌ها هدف و جان‌مایه اصلی مراسم معنوی و مناسبت‌های دینی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وجود محلی برای برگزاری عزاداری تجمیعی در بجنورد، اضافه کرد: در حال حاضر در بجنورد محل مناسب و وسیعی برای تجمع عزاداران به‌صورت متمرکز نداریم تا همه هیئات بتوانند در آن محل تجمع کرده و به‌صورت تجمیعی عزاداری کنند.

آیت الله یعقوبی با اشاره به ضرورت ساماندهی بهتر تجمع عزاداران بجنورد در روز تاسوعای حسینی، تصریح کرد: باید تجمع تاسوعای حسینی در مرکز خراسان شمالی فرهنگ‌سازی و آسیب‌های آن برطرف شود تا عزاداری مردم بجنورد در تاسوعا به‌صورت هماهنگ و منسجم بوده و این مراسم به نماد عزاداری حسینی در خراسان شمالی تبدیل شود.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: همان‌گونه که عید غدیر امسال در بجنورد مراسم محوری برگزار شد، در میلاد دخت نبی مکرم اسلام هم باید مجلس محوری با شرکت مداحان اهل بیت (ع) در مرکز استان برگزار شود.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: برای میلاد حضرت زهرا (س) مداحان استانی تجمع کرده و هر کدام چند دقیقه مدیحه‌سرایی کنند و جشن میلاد حضرت فاطمه (س) را پرشور و شعور برگزار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر استفاده از ظرفیت مناسبت‌های مذهبی برای مقابله با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان در مواجهه با آسیب‌های نوظهور می‌توانند از سیره عملی زندگی اهل بیت (ع) بهره‌گیری کنند تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام کاهش یافته و از بین برود.

آیت الله یعقوبی افزود: دشمنان کشور اسلامی ایران با صرف هزینه‌های زیاد، در این زمینه برنامه‌ریزی‌های کلانی کرده‌اند؛ ازاین‌رو باید جوانان و نسل‌های جدید مراقب تبلیغات دنیای غرب باشند و به دام فریب‌دهنده آنها گرفتار نشوند.

وی بهترین راه برای در امان ماندن از شر دشمنان را تقویت ایمان عنوان کرد و گفت: ایام فاطمیه و سایر مناسبت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای ارتقای بعد معنوی و تقویت قدرت بازدارندگی جوانان و نوجوانان در برابر توطئه‌های دشمنان است؛ ازاین‌رو باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.