کرمان- مدیر کل زندان های استان کرمان گفت: ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمدی در زندان های کرمان منتظر حدود ۵ میلیارد تومان کمک های خیران برای آزادی هستند.

۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد کرمان منتظر کمک های انسان دوستانه هستند

به گزارش قدس آنلاین، رمضان امیری، مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کرمان صبح شنبه در دومین نشست مشترک اعضای هیات امنا و گروه تحقیق ستاد دیه استان با خیران و شاکیان مددجویان جرایم غیرعمدی زندان مرکزی و بازداشتگاه موقت کرمان از وجود ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمدی در زندان های استان خبر داد و اظهار کرد: این افراد توانایی پرداخت مهریه، نفقه، دیه ناشی از تصادف و جرایمی مانند آن را ندارند و برای آزادی آن ها حدود ۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی ضمن درخواست از طرفین دعاوی برای تلاش به صلح و سازش ادامه داد: هدف از برگزاری این قبیل نشست ها فراهم کردن زمینه صلح و سازش و مذاکره بین طرفین دعاوی است.

همچنین امینه سالاری، معاغون دادستان عمومی وانقلاب کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: اگر سیستم ترمیمی صلح و سازش در جامعه جایگاه اصلی را پیدا کند هم در بدو امر حجم دعاوی و مراجعات مردم به دادگاه ها کاهش خواهد یافت و هم فضای گفتمان در حل و فصل شکایات حاکم خواهد شد.
وی به مسیر پرهزینه دادگاه ها به لحاظ مادی و معنوی اشاره کرد و گفت: در کنار اقدامات انجام شده جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها، همواره همراهی خیران و نوع دوستان و فعالان عرصه صلح در جهت آزادی زندانیان منشأ آثار و برکات بوده و امیدواریم گستره حمایتی این اقدامات به مراقبت های پس از خروج از زندان نیز تسری پیدا کند تا شاهد بازگشت مجدد این افراد به زندان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.