مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از عدم ارائه مدل جامع علوم انسانی به دانشگاه های کشور گفت: در ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب دیدگاه ها مدام تغییر کرده و هنوز نتوانسته ایم مدل موفقی در دانشگاه ارائه کنیم.

دانشگاه های کشور مدل جامعی از علوم انسانی نداشته اند

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر یکشنبه در نشست علوم انسانی در دانشگاه امام رضا(ع) اظهار کرد: وقتی کسی از علوم انسانی با رویکرد اسلامی سخن می‌گوید، نگاهی ویژه بر این مهم دارد اما اگر کسی از اساس لج می‌کند، با اساس اسلامی مشکل دارد و هیچ نوع علمی را علم نمی‌داند و با چنین کسانی اعم از لائیک، مارکسیست، غربی و شرقی باید با زبان خاص خودش صحبت کرد.

وی اظهار داشت: ما دوقطبی و تضادی بین احکام شرع و حل معضلات دنیوی بشر نداریم و تصور نشود که تنها راه حل دزدی، قطع دست است و این کار یکی از احکام بوده و آخرین راه حل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هرچه علم پیشرفت کرده بازهم آن چیزی معتبرتر است که بر پایه مسائل و مباحث دینی باشد.

وی بیان کرد: جبر شرایط، محیط و جنسیت کاری غلط است و در بسیاری از کشورها با مجرم به‌عنوان یک بیمار برخورد می‌کنند و نوع این برخورد در کشورهای مختلف متفاوت است.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: عواملی هستند که در تصمیم‌گیری انسان دخالت دارد، اما سبب سلب قدرت و اختیار در تصمیم‌گیری‌اش نمی‌شود.

وی بیان کرد: خیلی از موارد تعاریفی غلط و نامعقول دارند و برخی نگاه‌ها اساساً با ‌علوم انسانی اسلامی و غیراسلامی مشکل دارند و این علوم برایشان معنا و مفهوم ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.