ایلام- استاندار ایلام گفت: با وجود اینکه ایلام فرسایش خاک بالایی دارد اما منشاء ۸۰ درصد ریزگردها کشورهای همسایه هستند.

۸۰ درصد ریزگردها منشاء خارجی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در جشن درختکاری و آغاز فصل رویش گیاهان و درختان در دانشگاه ایلام اظهار داشت: بایستی با آبخیزداری، آب و خاک استان ایلام را حفظ کرده و از فرسایش این نعمت ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه باید تمام ارگان های مرتبط با این حوزه تلاش کنند تا بتوان به خوبی از فرسایش خاک در سطح استان جلوگیری کرد، افزود: تنها منابع طبیعی و آبخیزداری مسئول این کار نیست بلکه تمامی ارگان‌ها همانند امور آب نیز باید وارد عمل شوند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون اقداماتی در زمینه آب و خاک انجام شده که کافی نیست، بیان داشت: یک میلیون و ۷۰۰هزار هکتار جنگل و مرتع در سطح استان وجود دارد که حفظ و گسترش این منابع طبیعی با ارزش، مستلزم همکاری و تلاش تمامی ارگان های مرتبط با این حوزه است.

محمدرضا مروارید یادآور شد: با وجود اینکه ایلام فرسایش خاک بالایی دارد اما منشاء ۸۰ درصد ریزگردها کشورهای همسایه هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به الگوی میزان بارندگی در استان بایستی بر روی گیاهان بومی و غیربومی که در اقلیم ما جوابگو هستند کار کرد، خاطرنشان ساخت: حتی در آمریکا نیز پدیده ریزگردها وجود داشت که آنها توانستند این پدیده را مهار کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در راستای حل مشکل ریزگردها در دشت‌ها، مناطق و شهرهای کویری ایران که با مشکل کم آبی مواجه ‌اند، اقدامات مؤثری صورت گرفته است، تصریح کرد: برای ریشه کن کردن این مشکل، نیازمند همکاری کشورهای همسایه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.