مشهد- عصر چهارشنبه رئیس جمهور در مشهد ۹ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه های بهداشتی، صنعتی، ورزشی و کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز آغاز شد.

رئیس جمهور ۹ پروژه عمرانی و اقتصادی را افتتاح کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجموع اعتبار صرف شده برای این پروژه ها که در شهرستان های مشهد، قوچان، فریمان، کلات و سبزوار به انجام رسیده ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال است.

مهمترین و بزرگترین پروژه افتتاحی بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) است عملیات اجرایی این پروژه که سهم عمده ای در بهبود و تامین زیرساخت های درمانی استان خراسان رضوی دارد از سال ۸۷ آغاز شده بود و تا سال ۹۲ با هزینه کرد ۲۷۵ میلیارد ریال، به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بود.

پروژه افتتاحی دیگر سد مخزنی چهچهه در شهرستان کلات است عملیات ساخت این سد از سال ۸۳ آغاز شده بود و در مجموع ۷۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

ورزشگاه پنج هزار نفری قوچان طرح دیگری است که ساخت آن از سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع آغاز شد و اینک با ظرفیت پنج هزار نفر با زمین چمن مصنوعی بهره برداری شد.

این پروژه در سه سال گذشته با تامین اعتبار به انجام رسیده است و مجموع اعتبار هزینه شده در این پروژه ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است.

پروژه پست ۱۳۲ کیلوولت شهید رجایی شمال شرقی مشهد هم طرح دیگری است که در وسعت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا در یک سال گذشته آغاز و به انجام رسیده است. کل اعتبار صرف شده برای این پروژه که با هدف تامین و پایدارسازی برق در سطح شهر مشهد اجرا شده ۷۴ میلیارد ریال است که با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

بهره برداری از شرکت تولید یراق آلات در و پنجره دوجداره به ظرفیت تولید پنج هزار و ۵۰۰ تن در سال در زمینی به مساحت ۴۲ هزار متر مربع، اشتغال زایی ۴۷ نفر و با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال در شهرستان سبزوار، از جمله پروژه های صنعتی افتتاحی است. بهره برداری از یک شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی در سبزوار که ماده موثر دارویی پروژسترون را تولید می کند و موجب اشتغال ۳۷ نفر شده با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های صنعتی مشهد است.

امروز با حضور رئیس جمهوری عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز در خراسان رضوی آغاز شد که یکی از آنها عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در سطح ۱۸ هزار هکتار از کشتزارهای استان با اشتغال زایی چهار هزار و ۵۰۰ نفر و اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال است.

طرح دیگری که عملیات اجرایی آن در این سفر رئیس جمهوری آغاز شد، شبکه انتقال آب و آبیاری کم فشار در زمین های پایاب سد فریمان در سطح یک هزار و ۳۵۰ هکتار با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۳۳۰ نفر است.

از دیگر پروژه ها می توان به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه داروسازی دام و طیور در فریمان که انواع داروها و واکسن های طیور را تولید می کند با اشتغال زایی ۴۳۰ نفر و یک هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال اعتبار صرف شده، اشاره کرد.

افتتاح یادمان هنری شهیدان گمنام مشهد با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و افتتاح دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر پروژه هایی بود که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.