رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیکاری مشکل نخست جوانان است، گفت: در برنامه ششم توسعه بندها و اولویت های خوبی برای فراهم کردن کار آفرینی و فعالیت اقتصادی دیده شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان سمنان در جمع خبرنگاران، بیان داشت: در برنامه ششم توسعه نگاه مثبتی به مقوله اشتغال و توسعه به خصوص در مراکز استان ها شده که اعتبار ۳۰ درصد کل بودجه کشور به استان ها نمونه ای از این تلاش ها است.

وی افزود: در برنامه ششم همچنین برای بخش کشاورزی زمینه های خوبی برای افرادی که کارآفرین باشند فراهم شده در کنار این امر اما تسهیلات بسیار خوبی برای بخش صنعت و معدن نیز در نظر گرفته می شود که افراد فارغ التحصیل به دنبال تولید و کارآفرینی بیشتر گام بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوال خبرنگار مهر، یکی از مسائل عمده کشور را حجم زیاد سرمایه گذاری عمرانی و منابع کم مالی برشمرد و ابراز داشت: باید در زمینه  افزایش بهره وری اقتصادی برنامه داشته باشیم و طی چند سال اخیر ۲۰الی۳۰ هزار میلیارد تومان صرف اعتبارات پروژه های عمرانی شده حال آنکه بسیاری از این پروژه ها به صورتی است که مدت ها طول می کشد تا پروژه های کلنگ زنی شده به سرانجام برسد حال آنکه این اعتبارات را می توانستیم در بخش های دیگر صرف کنیم.

لاریجانی افزود: چیزی که باعث می شود ثروت در ایران تولید شده و جایگاه کشور در جوامع بین الملل ترقی کند مشارکت در تولید است لذا با افزایش تسهیلات بانکی تلاش شد تا فعالیت افراد جویای کار و کارآفرین بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بعد از برجام بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور عملیاتی شده است، گفت: خوشبختانه جهش خوبی پس از برجام از لحاظ اقتصادی در کشور مشاهده کردیم که امیدواریم در سال آتی نیز این روند ادامه یابد که رشد اقتصادی نمونه بارز آن است.

رئیس قوه مقننه همچنین گفت: در برنامه ششم همچنین توجه به آموزش و پرورش جدی تر خواهد بود و در همین رابطه بیش از سه هزار میلیارد تومان به این بخش افزوده شده است چراکه توجه به آموزش و پرورش نیاز اصلی جامعه است و هر چه معلمان باکرامت زندگی کنند مستقیما در کار آموزش و پرورش تاثیر گذار خواهد بود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: استان سمنان و بعضی دیگر از استان های کشور با مشکل کمبود آب مواجه است که باید برای رفع این چالش برنامه های نوینی را طراحی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.