یزد- فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در طی دو سال اخیر ۴۰ درصد سرقت منازل در استان یزد کاهش یافته است و ۸۴ درصد سرقت‌های انجام شده در استان کشف شده اند.

۸۴ درصد سرقت‌ها در استان یزد کشف شده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار ایرج کاکاوند پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  نقش رسانه ها در ارتقاء احساس امنیت نقش کلیدی است و اگر واقعیت ها با قلم خبرنگاران به مردم اطلاع رسانی شود اثرگذار خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در طول سال ۹۵ اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق باعث شدند که در حوزه های امنیت،  دغدغه  مردم را کمتر کنیم.

سردار ایرج کاکاوند  تصریح کرد: امسال در اکثر شاخص ها شاهد ارتقاء وضعیت نسبت به سال ۹۴ هستیم و استان یزد در خیلی از موارد امنیتی پیش تاز است. شعار سال، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  محوریت کار در بحث مبارزه با کالای قاچاق بود ودر این زمینه اتفاقات خوبی افتاد.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: شبکه های قاچاق شناسایی و توسط پلیس دستگیر شدند که در ارزیابی استان یزد حائز رتبه  اول در بحث مبارزه با کالای قاچاق بود عمدتا کالاهایی که از استان خارج می شد در مسیر ترانزیت بود و بخشی از کالای قاچاق متعلق به استان یزداست.

سردار ایرج کاکاوند  افزود: در بحث جرایم در سطح استان شاهد کاهش وقوع جرائم به ویژه سرقت در سطح استان از اول سال ۱۰ درصد کاهش جرایم سرقت، در زمینه کیف‌قاپی با کاهش ۵۷ درصدی، زورگیری و باج‌گیری کاهش ۱۰۰ درصدی و در زمینه سرقت منزل با کاهش ۱۹ درصدی، اتومبیل کاهش ۱۵ درصدی مواجه بوده‌ایم و ۸۴ درصد سرقت‌های انجام شده در استان یزد نیز کشف شده و اموال مالباختگان به آنها بازگشته است.

وی تصریح کرد: در طی دو سال اخیر ۴۰ درصدسرقت منازل در استان یزد کاهش یافته و در سرقت طلافروشی امسال ۵۰ درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: از ابتدای سال تا به امروز ۳۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است در مطالبات مردم بحث مواد مخدرو دستگیری معتادین متجاهر در اولویت است و در این زمینه باندهای حمل و توزیع نیز منهدم شده است.

وی افزود: کاهش ۱۴ درصدی تلفات و ۱۸ درصدی مصدومان و مجروحان در حوادث راهنمایی و رانندگی از دیگر موفقیت های امسال پلیس یزد است.
کاکاوند گفت: برنامه های نوروزی و طرحهای ویژه ترافیکی پلیس از ۲۶ اسفندماه برای برقراری نظم و امنیت و کنترل ورود و خروج مسافران در سطح استان یزد آغاز می شود.

فرمانده انتظامی استان یزد  در مورد مراسم چهارشنبه سوری  افزود: چهارشنبه آخر سال گذشته اتفاقات تلخی گزارش شد و افرادی مصدوم شدند که با کمک و همکاری مردم و خانواده ها امیدواریم امسال چهارشنبه بی خطری را پشت سر بگذاریم.

کاکاوند اظهار داشت: در مورد تعطیلات ایام عید در استان یزد همکاری و آگاه کردن مردم در رابطه با رعایت ایمنی‌های لازم و ارتباط مستمر با پلیس، از جمله مهمترین راهکارهای اجرایی در راستای تأمین امنیت در ایام عید است.

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در سال ۹۵  گفت: در سال جاری قریب ۸۵ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.