یزد- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: در سال جاری ۲۴ درصد تصادفات فوتی کاهش یافته که در این زمینه دارای رتبه دوم کاهش کشوری هستیم.

۲۴ درصد تصادفات فوتی در یزد کاهش یافت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۹۳ استان یزد در بین تصادفات و حوادث رانندگی در کشور رتبه اول را داشت که این آمار در سال ۹۴ با کاهش هشت درصدی حوادث و در سال ۹۵ با  کاهش ۲۴ درصدی تصادفات فوتی بوده است.

سرهنگ جمشیدی گفت: در حال حاضر استان یزد رتبه دوم در زمینه کاهش تصادفات فوتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در تصادفات جرحی رتبه اول کشوری با کاهش هزار و ۲۰۰ فقره‌ای تصادفات مواجه بودیم که با توجه به هزینه‌های بالای درمان، علاوه بر حفظ آرامش خانواده‌ها در وقت و هزینه آنها نیز صرفه‌جویی شده است.

جمشیدی در مورد خیابان قیام نیز اظهار داشت: این طرح مصوبه شورای ترافیک استان یزد بوده و کار بسیار خوبی انجام شده  است و در این زمینه باید هم اندیشی بیشتری توسط همه دستگاه های مرتبط انجام شود.

وی افزود: مسؤولان در شورای شهر و شهرداری قول داده‌اند که بعد از ایام نوروز بستر بهتری برای اجرای طرح خیابان قیام فراهم شود و در نهایت این طرح به نحوی انجام شود که مورد رضایت مردم و بازاریان باشد.

جمشیدی اظهار داشت: یکصد هزار عدد مواد محترقه در استان یزد کشف و ضبط شده است و در زمینه کشفیات مواد محترقه امسال نسبت به مدت مشابه ۱۱۵ درصد افزایش کشف داشته ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: مردم و خانواده ها باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش مواد محترقه موارد را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع تا اقدام و پیشگیریهای های لازم انجام شود.

در ادامه نشست رییس پلیس فتا استان یزد اظهار داشت: در خصوص کالاهای مکشوفه بیشترین اقلام موادغذایی،انواع البسه، کالاهای دخانی و فرآورده های نفتی و کالاهای ممنوعه ۱۳۵ درصد افزایش کشف نسبت به سال گذشته را داشتیم و با سر شاخه های قاچاق به شدت برخورد کرده ایم.

حسین رضایی گفت: در ایام عید به مردم توصیه می کنیم که سفرهای نوروزی را به اشتراک نگذارند، نصب دوربین، نصب نرده بر روی دیوار و پنجره انجام شود، منازل راخالی نگذارند ، عدم نگهداری رموز بانکی با کارت بانکی، قرار ندادن وجه نقد داخل منازل  و خودرو از جمله مواردی است که باید رعایت کنند.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.