سفیر ترکیه در تل آویو با تاکید بر اینکه موضوعات امنیت منطقه ای محور اصلی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی است، همکاری دو طرف با ناتو را چارچوب این همکاری ها دانست.

موضوع اصلی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حریت، نماینده ترکیه در سرزمین های اشغالی امروز طی سخنانی بر موضوع امنیت به عنوان زمینه ای مشترک میان دو طرف که منافع آنکارا و تل آویو را تامین می کند تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، «کمال اوکم»، سفیر ترکیه در سرزمین های اشغالی در گفتگو با جمعی از خبرنگاران گفت: با توجه به روابط سیاسی، اراده دوجانبه ترکیه و اسرائیل منجر به آشتی و ایجاد روابط حسنه میان دو طرف شده است. اما این مساله نیازمند حمایت از منافع واقعی مشترک در مرحله عمل دارد. یکی از این منافع مشترک مساله امنیت است.
وی در سوال از خبرنگاران پرسید: از چه راه هایی می توان منجر به کاهش امنیت دیگران نشده و در عوض تقویت امنیت ما منجر به قدرتمند ساختن دیگران شود؟
سفیر ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه قالب مباحث مطرح شده میان دو طرف بر مسائل امنیت منطقه ای متمرکز شده است گفت: دفاع و جاسوسی از عناصر مهم امنیت هستند. زمانی که از امنیت صحبت می کنیم، به طور حتم پای این مباحث نیز به میان می آید. اگر شما در خصوص این مباحث گفتگو نکنید، یک جای کار ناقص خواهد ماند.
«اوکم» در این خصوص که چه موضوعاتی در قالب امنیت دوجانبه میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار می گیرند، به موضوع همکاری رژیم صهیونیستی با ناتو و همچنین عضویت ترکیه در این پیمان نظامی اشاره کرد و این مساله را به عنوان چارچوب اصلی همکاری های امنیتی میان دو طرف دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.