دبیر کمیسیون آموزش مجلس از کشف سندی در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد که حقوق حقوق سالیانه یک میلیارد و صد میلیون تومانی مدیر یک شرکت‌ پتروشیمی وابسته به صندوق، را فاش می‌کند با این وجود اعضای تحقیق و تفحص مجلس صرفاَ مسئول شناسایی مشکلات اقتصادی هستند و قوه قضاییه مسئول بازگشت پول فرهنگیان است.

تخلفات بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از جیب فرهنگیان/قوه قضاییه مسئول رسیدگی بازگشت پول فرهنگیان

به گزارش «قدس آنلاین»، اواسط سال ۹۵ بازداشت شهاب الدین غندالی مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و برخی از افرادی که متهم به اختلاس از صندوق و دریافت وام های کلان هستند موجب نگرانی فرهنگیان از سرنوشت و وضعیت این موسسه شد و این امر زمینه تحقیق و تحفص مجلس از این صندوق را کلید زد و در همان مقطع علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حکمی ١٥ عضو هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را منصوب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: ابعاد کار سنگین و گسترده است و در هر مرحله، ابعاد جدیدی از این فساد رونمایی می‌شود که تکان دهنده است.

وی افزود: به تازگی سندی در این تحقیقات کشف شد که نشان می‌دهد مدیر یکی از شرکت‌های پتروشیمی وابسته به صندوق که از دو بخش حقوق می‌گرفته است، در یکی از دریافتی های خود سالیانه یک میلیارد و صد میلیون تومان حقوق گرفته که فیش آن به دست ما رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با بیان تأسف و تعجب از ابعاد بزرگ این فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان داشت: این فرد از صندوق ذخیره نیز حقوق می‌گرفته است و فیش یک میلیارد و صد میلیون تومانی وی مربوط به شرکت پتروشیمی وابسته به صندوق ذخیره است.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتمال افزایش میزان تخلفات به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز وجود دارد البته یک شنبه این هفته، جلسه تحقیق و تفحص برگزار می‌شود و ابعاد دیگری در گزارش‌ها مطرح خواهد شد.

محمد مهدی زاهدی رئیس این کمیسیون هم در اظهار نظری بیان کرد: بر اساس قانون، ۶ ماه برای تحقیق و تفحص زمان وجود دارد و در نهایت، نتایج تحقیق و تفحص را باید به مجلس گزارش دهیم اینکه «گفته می‌شود تخلفات در بانک سرمایه بوده است نه در صندوق ذخیره فرهنگیان» باید بگویم که این بانک جزئی از این صندوق است همچنین در برخی از هلدینگ‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان غیر از بانک سرمایه نیز تخلفات صورت گرفته است.

شناسایی مشکلات اقتصادی صندوق با مجلس و روند بازگشت پول فرهنگیان به عهده قوه قضاییه

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این رابطه اردیبهشت را زمان اعلام تحقیق و تقحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد و گفت: اعضای کمیته تحقیق و تفحص در حال مستندسازی فعالیت‌های صندوق ذخیره هستند و نتایج این کار تا اردیبهشت ماه به مجلس طبق برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده ارائه می‌شود.

وی شناسایی و بازداشت برخی افراد دخیل در مشکلات اقتصادی صندوق ذخیره در حوزه وظایف سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه دانست و افزود: اعضای کمیته تحقیق و تفحص صرفا مسئولیت بررسی فعالیت‌های صندوق و شناسایی مشکلات اقتصادی و مالی موجود را برعهده دارد با این وجود بخشی از سرمایه‌های مورد بحث در این صندوق مربوط به سپرده‌گذاران و بخشی مربوط به صندوق بوده که در این ارتباط بررسی‌های لازم انجام شود همچنین در شرایطی که پول‌های افراد قابل بازگشت بوده یا سرمایه‌هایی که امکان تبدیل به پول را داشته باشند دریافت شود آن را به فرهنگیان بازمی‌گردانیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: روند بازگشت پول‌ها به فرهنگیان بر اساس تصمیم‌گیری ها و تمهیدات قوه قضاییه بوده که مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

محمد مهدی زاهدی، سید محمد باقر عبادی، جبار کوچکی نژاد، فریده اولاد قباد، فاطمه سعیدی، قاسم احمدی لاشکی، سید حمایت میرزاده، علیرضا سلیمی، داوود محمدی(تهران)، محمود صادقی، اسدالله عباسی، محمد حسن نژاد، علی ادیانی، امیر خجسته و احمد امیرآبادی فراهانی هیات‌ تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را تشکیل داده اند.

صندوق ذخیره فرهنگیان که با توجه به مفاد اساسنامه بنا بود ترمیم کننده وضعیت معیشت فرهنگیان و پس اندازی برای آنان در دوران بازنشستگی باشد، اکنون با زمزمه اختلاس میلیاردی که از آن به گوش می رسد به ساحل ناامنی تبدیل شده و بر دغدغه فرهنگیان افزوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.