اینجا می توانید خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را بخوانید.

رصدخانه/محکومیت خواننده انگلیسی

سلامت گوشت‌های برزیلی

تسنیم/ وزیر جهاد کشاورزی و مسوولان دامپزشکی، سلامت گوشت‌های برزیلی وارداتی را تأیید می‌کنند اما سفارت ایران در برزیل هرگونه قطعیت درباره سلامت این گوشت ها را رد می‌کند. چندی پیش پلیس فدرال برزیل از تعطیلی سه شرکت بزرگ صادرکننده گوشت و تعلیق ۳۳ مقام دولتی این کشور به اتهام فروش گوشت فاسد خبر داد.

بدترین توهین ها را شنیدم

ایرنا/ وزیر نفت می گوید: دو سال است بدترین توهین ها به ما شده و بنده برای منافع ملی تحمل کردم. بیژن زنگنه روز یکشنبه در نشست علنی مجلس سخن می گفت.

تیم مغضوب در سازمان انرژی اتمی

نسیم/ حسین آبنیکی- معاون پیشین سازمان انرژی اتمی در مصاحبه ای می گوید: با ورود دکتر صالحی همه اعضای تیمی که استاکس نت را از نطنز پاک کردند از انرژی اتمی اخراج شدند. وی می افزاید: در یک مورد، وقتی نیروگاه بوشهر را تست و راه‌اندازی می‌کردند به یک باره، برنامه اتوماتیک دستور shutdown داد. متخصصان تعجب کردند، چه شده. قوی‌ترین تیم‌های روسی و اوکراینی را آوردند اما پیدا نکردند، اما همین تیم نطنز رفت و در ۲۴ ساعت اشکال را پیدا کرد اما همه آن تیم از سازمان اخراج شده‌اند.

«تقلب علمی» یک مدیر ارشد

تسنیم/ یک ژورنال معتبر علمی بین‌المللی مدعی تقلب علمی یکی از «مسوولان علمی» رده بالای دولتی کشور شد. این فرد بر سیاست‌گذاری و تخصیص منابع به مراکز علمی و پژوهشی کشور تسلط کامل دارد. این مقاله در  ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

تذکر محسن رضایی 

ایسنا/ محسن رضایی-دبیر مجمع تشخیص مصلحت- در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از او خواست از مطرح‌شدن نام و تصویرش به‌ عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در  صداوسیما خودداری شود.

واکنش ناجا به «گشت ارشاد»  

تسنیم/ سردار سعید منتظرالمهدی- سخنگوی ناجا و مدیرعامل ناجی هنر- در پاسخ به این پرسش که حذف کلمه «ارشاد» از نام فیلم «گشت ۲» در روی بیلبوردهای سینماها آیا به دنبال شکایت پلیس و پیگیری‌های نیروی انتظامی بوده است، گفت: پلیس و نیروی انتظامی هیچ دخالتی در این مورد نداشته است.

پیشنهاد انتخاباتی ضرغامی به جمنا

فرارو/ عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود به اعضای شورای مرکزی جمنا نوشت که از حجت الاسلام رئیسی به عنوان نامزد خودشان عبور کنند و حاجی‌بابایی و نیکزاد را جایگزین کنند.

تخمین بدهی داروگر

تسنیم/ یک عضو پیشین انجمن شویندگان درباره بدهی واحد تولیدی داروگر که قدمت ۹۰ ساله دارد، می گوید: بدهی داروگر به بانک ها ۸۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ارزش دارایی کارخانه است.

محکومیت خواننده انگلیسی

ابنا/ یک خواننده و دی جی انگلیسی که برای اجرای برنامه ای به تونس سفر کرده بود، پس از بی احترامی به اذان، از سوی مقامات قضایی این کشور به یک سال حبس محکوم شد.

بلندپروازی مک کین

مهر/ جان مک کین- سناتور ارشد جمهوریخواه- که پیشتر خواستار توقف پروازهای هواپیماهای سوریه به وسیله آمریکا شده بود، مدعی شده، واشنگتن می‌تواند همزمان بشار اسد را کنار بزند و داعش را نیز از بین ببرد. او با روزنامه الشرق الاوسط مصاحبه می کرد.

سوژه؛ کراوات ترامپ

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، شماری از طراحان عکس با یک حساب توییتری با تیتر "چالش کراوات ترامپ"، وی را سوژه قرار دادند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.