صدها نفر از مردم و شهروندان بحرین برای سیصدمین روز در حمایت از آیت الله عیسی قاسم در برابر منزل ایشان در «الدراز» واقع در غرب منامه پایتخت بحرین تحصن کردند.

دفاع مردم بحرین از آیت الله عیسی قاسم برای سیصدمین روز ادامه یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المنار، حامیان آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین همچنان به حمایت از مرجع عالیقدر این کشور ادامه می دهند.

در همین راستا، صدها نفر از مردم و شهروندان بحرین برای سیصدمین روز در حمایت از آیت الله عیسی قاسم در برابر منزل ایشان در «الدراز» واقع در غرب منامه پایتخت بحرین تحصن کردند.

رژیم آل خلیفه در ۳۱ خرداد سال ۹۵ تابعیت رهبر شیعیان بحرین را به اتهامات واهی سلب و با برگزاری دادگاه های نمایشی در صدد اخراج ایشان از بحرین بود ولی با مقاومت مردم، این نقشه ناکام مانده است.

پیشتر نیز علمای بحرینی با صدور بیانیه ای به مناسبت ۳۰۰ امین روز از تحصن انقلابیون این کشور در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم، تأکید کردند: نشانه‌های سستی، شکست و ضعف آل‎خلیفه آشکار شده است.

مردم همچنین در اعتراض به سیاست های آل خلیفه در برگزاری مسابقات فرمول یک در نقاط مختلف کشور راهپیمایی کردند.

مردم با حمل پوسترها، سر دادن شعار، دیوار نوشته ها و برافروختن آتش و بلند کردن دود در آسمان مناطق همجوار با پیست برگزاری این مسابقات و با به آتش کشیدن بلیط مسابقات اعتراض خود را نسبت به سیاستهای ظالمانه حکومت و تلاش آن برای کسب وجهه بین المللی اعلام می نمایند.

پیش از این «محمود الکوهچی» مدیر اجرایی این مسابقات اعلام کرده بود که خسارت های برگزاری این مسابقات در طول سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ میلادی به حدود ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است؛ به اعتقاد کارشناسان این امر نشانگر عدم سوددهی اقتصادی این مسابقات است و هدف آل خلیفه صرفا بهره برداری سیاسی از مسابقات فرمول یک می باشد تا بدین صورت توجهات را از دیکتاتور بودن حکومت خود منحرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.