بیرجند- فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در محور بیرجند- قاین، ظرفیت جاده پاسخگوی ترافیک فعلی آن نیست گفت: طی سال جاری این محور ساماندهی می شود.

محور بیرجند-قاین ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ حسین رضایی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از محورهای پر حادثه در خراسان جنوبی محور بیرجند- قاین است.

وی ساماندهی محور بیرجند، قاین را یکی از برنامه های امسال دانست و یادآور شد: در این محور ظرفیت جاده پاسخگویی ترافیک فعلی نیست بنابراین باید در جهت ارتقاء جاده گام برداریم.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی افزود: سال ۹۴  در مجموع ۱۹۴ فوتی در استان اتفاق افتاد که ۲۲ درصد از کل تصادفات فوتی شامل ۴۴ نفر مربوط به محور بیرجند- قاین بوده است.

رضایی اظهار داشت: همچنین در سال ۹۵ نیز در مجموع ۱۸۵ فوتی در استان اتفاق افتاد که از این تعداد ۲۱ درصد تصادفات فوتی با ۳۹ نفر مربوط به محور بیرجند، قاین بوده است.

وی از کاهش ۲۴ درصدی حوادث جاده ای در فروردین ماه امسال  نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: برنامه ما این است در طرح ها و اقدامات سال ۹۶ حداقل ۱۰ درصد از حوادث جاده ای استان را کاهش دهیم.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۵ درصد کاهش حوادث جاده ای را شاهد بودیم بیان کرد: در طرح نوروزی امسال نیز نسبت به سال گذشته  ۸ درصد کاهش تلفات جاده ای را شاهد بودیم.

رضایی با بیان اینکه بحث ایمنی راه ها از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است تصریح کرد: در خراسان جنوبی دو محور دیهوک به راور و بیرجند به زاهدان قبل از سال ۹۲ دو محور بحرانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این محورها حوادث جاده ای و تصادفات بالایی وجود داشت اقدامات زیادی انجام شد و در حال حاضر این دو محور از وقوع حوادث جاده ای خارج شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از بهسازی وضعیت ایمنی جاده دیهوک به راور خبر داد و گفت: در این راستا تنها ۱۵ کیلومتر از انتهای این حوزه باقی مانده است که امید است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

رضایی خاطرنشان کرد: طرح محدودیت تردد وسایل سنگین در شب در محور دیهوک به راور از دیگر اقداماتی است که از سال ۹۳ برای کاهش تصادفات در حال اجرا است.

وی یادآور شد: همچنین در محور بیرجند به زاهدان نیز اقدامات شایسته ای به منظور کاهش تصادفات انجام شده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی افزود: همچنین باند دوم محور بیرجند به زاهدان اجرا شد و تمام نقاط حادثه‌خیزی که در این محور وجود داشت برطرف شد.

رضایی نصب دوربین های نظارت جاده ای و ثبت تخلفات سرعت را از دیگر اقدامات انجام شده در این محور ها دانست و تصریح کرد: همچنین احداث و راه اندازی پلیس راه سربیشه نیز از دیگر اقدامات موثر در این محور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.