خرم آباد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از نهمین روز آلوده استان خبر داد و گفت: روز دوشنبه شهرستان پلدختر آلوده ترین شهر استان بوده که آلودگی آن ۶ برابر حدمجاز است.

آلودگی لرستان برای نهمین روز پیاپی بیشتر از حد مجاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: مسائل و چالش‌های زیست محیطی در همه جا گسترده‌اند و کمتر نقطه‌ای از جهان را می‌توان یافت که عاری از این اثرات باشد.

وی از آسیب‌ها و چالش‌های امروز به معضل آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: متأسفانه عوامل زیادی دست به دست هم داده‌ و موجب بر هم خوردن تعادل گازها و عناصر هوا شده‌اند.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: با شروع فصل گرما و خشکی، شمار روزهای آلوده افزایش می‌یابد و ما شاهد آلودگی‌های مستمری ازجمله در استان‌های غرب و جنوب غربی کشور هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان امروز را نهمین روز آلوده استان اعلام کرد و گفت: متأسفانه امروز هم هوای لرستان آلوده بوده و بیشترین آلودگی مربوط به شهر پلدختر بوده که ۶ برابر حدمجاز و در وضعیت خطرناک است.

وی بیان کرد: همچنین شهر خرم‌آباد با ۴ و نیم برابر حد استاندارد آلودگی در شرایط بسیار ناسالم به سر می‌برد و دورود و بروجرد سه برابر حدمجاز آلوده هستند و وضعیت آنها ناسالم است. توصیه می‌شود افراد از رفتن به هوای آزاد بدون ماسک جداً خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.