اصفهان- مراسم تجلیل از امرالله احمدجو و نمایش فیلم مستند «مردی از کویر» درباره آثار تصویری این هنرمند در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد.

«امرالله احمدجو» در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان تجلیل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان با همراهی موسسۀ تولید فیلم شاهین سیمای صفاهان، مراسم تجلیل از استاد امرالله احمدجو، کارگردان و فیلمنامه نویس اصفهانی را با حضور مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار کرد.

در مراسم تجلیل از این هنرمند،  فیلم کوتاه مستند «مردی از کویر» از آثار تصویری استاد احمدجو به تهیه‌کنندگی نوشین شاهین و کارگردانی شیرین شاهین نیز اکران به اکران درآمد.

کارگردان و نویسنده سینمای ایران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: مهم‌ترین درسی که من از اساتید اصفهانی خود گرفتم این بود که آن‌ها باذوق و استعداد خود من را در ساخت کارهایم حمایت کردند.

امرالله احمدجو با بیان اینکه نخستین لوکیشن فیلم او در محل انگورستان ملک ساخته شده، افزود: اصل کار هنرمندان خلق اثر است و سئوال من این است که اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی با فلسفه‌های معماری و زیبایی‌های تمام‌نشدنی، چرا نباید یک سالن درخور برای اجرای نمایش‌ها و یک تالار برای به نمایش گذاشتن آثار هنر هنرمندان داشته باشد.

وی با بیان اینکه به هر گوشه‌ای از اصفهان که نگاه کنید هنر و جلوه‌های آن را می‌بینید، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری در کنار پرداختن به عمران شهری و توجه به معماری و زیبایی شهری، احداث مکان‌هایی برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان و سالنی برای هنرنمایی اهالی تئاتر اصفهان و سالنی استاندارد برای اکران فیلم‌های است که متأسفانه اصفهان با تمام ظرفیتی که در این زمینه دارد، از امکانات کمی برخوردار است.

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: وقتی اصفهان پایتخت هنر می‌شود باید استانداردهای لازم را تمام و کمال داشته باشد و مهم‌ترین دانشکده‌های هنری در این شهر باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد از اعضای صنف سینمای ایران اصفهانی هستند باید این شهر مرکز جشنواره‌های هنری باشد.

احمدجو در پاسخ به این سؤال که چرا در سال‌های اخیر کم‌کار شده است، گفت: بعد از ساخت سریال روزی روزگاری، تنها از گروه معارف و حجت‌الاسلام قرائتی بابت ساخت این سریال از من تشکر کردند و من از جایی که برای آن سریال می‌ساختم، انتظار بیشتری داشتم.

به گزارش قدس، امرالله احمدجو زاده یکی از کارگردانان و فیلم‌نامه‌نویسان مطرح  سینما و تلویزیون است که از جمله فعالیت های او در عرصه هنر هفتم «سردار جنگل»، «پشت کوه های بلند»، «تنفگ سرپر» و نیز سریال به یاد ماندنی «روزی روزگاری» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.