شهرکرد-نماینده مردم شهرستان شهرکرد گفت: از هیچ کدام از لیست های کاندیداها حمایت نخواهم کرد اما با شاخص ها کاملا موافق هستم.

 انتخابات شوراها در ۴ روستای استان برگزار نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ظهر یکشنبه اردشیر نوریان در نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات با اصحاب رسانه گفت: بر اساس قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی می باشد، به همین منظور از استان چهارمحال و بختیاری ۳ تن از نمایندگان مسئول نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند و یکی از نمایندگان مسئول بازرسی بر انتخابات استان می باشد.

نوریان افزود: از مجموع ۴۷۲۰ نفر ثبت نام کننده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و یک نفر در شهرها و ۳۷۱۹ نفر در روستاهای استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۳ نفر احراز صلاحیت نشده و ۱۵۰ نفر انصراف داده که در مجموع ۴۴۶۷ نفر برای انتخابات تایید شده اند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۰۳ نفر احراز صلاحیت نشده تعداد ۷۷ نفر اعتراض خود را اعلام کردند که ۴۸ نفر از آنها تایید شدند و ۳۰ نفر دیگر در مرحله نهایی نیز تایید نشدند.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان در شهرهای استان ۱۰۳ نفر زن و ۸۹۸ نفر مرد می باشد که به این ترتیب ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در انتخابات را بانوان شامل می شوند، همچنین در روستاها از مجموع ۳۷۱۹ نفر ۹۸ زن و ۳۶۲۱ نفر مرد می باشد که مشارکت ۳ درصدی بانوان را مشخص می کند.

وی خاطر نشان ساخت: برش سنی مشارکت کنندگان در روستاها شامل ۶۶ درصد در گروه سنی زیر ۴۵ سال و ۱۱ درصد در گروه سنی زیر ۳۰ سال می باشد و  در شهرها ۱۲ درصد از داوطلبین زیر ۳۰ سال و ۷۰ درصد نیز زیر ۴۵ سال هستند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نظارت بر انتخابات بر عهده شورای عالی انتخابات می باشد افزود: تعداد ناظرین بر انتخابات در سراسر استان ۹۷۵  می باشد و به ازای هر ۱۵ صندوق یک سرناظر و ۳۳ صندوق رأی یک بازرس و همچنین هر ۳۳  صندوق سیار یک بازرس وظیفه نظارت را بر عهده خواهند داشت.

نوریان افزود: تعداد اعضای هیئت نظارت عالی استان ۳ نفر می باشد که در شهرستان ها ۴۵ نفر در بخش ها ۷۵ نفر، ناظرین صندوق ها ۹۷۵ نفر ،سرناظران ۶۵ نفر و بازرسین استان ۸۰ نفر می باشد.

وی گفت:بدلیل به حد نصاب نرسیدن ۴ روستای استان انتخابات شوراها در آنها برگزار نمی شود.

نوریان در پایان تاکید کرد: از هیچ کدام از لیست های کاندیداها حمایت نخواهم کرد اما با شاخص ها کاملا موافق هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.