جیمز کلاپر، رییس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا مدعی شده که روس ها پس از موفقیت حملات هکری خود در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به دنبال تکرار این حملات هستند.

ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد حملات هکری تازه روسیه

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سی نت،  وی افزوده که روس ها  این حملات را در انتخابات آتی آمریکا نیز تکرار خواهند کرد.

کلاپر که در نشست مشورتی کمیته فرعی قضایی سنای آمریکا حضور یافته بود و بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور تازه آمریکا از سمت خود استعفا داد معتقد است روس ها در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ هم مجددا حملات هکری خود به شبکه های رایانه ای احزاب سیاسی ایالات متحده را از سر می گیرند.

وی گفته که حملات هکری قبلی روس ها با هزینه ای کم انجام شده و ساده و موفق بوده است و همین موفقیت باعث تکرار این حملات می شود.

حملات هکری روس ها در سال ۲۰۱۶ به افشای اطلاعات ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون منجر شد. در این حملات اطلاعات حساس دیگری از شبکه های رایانه ای حزب دموکرات آمریکا سرقت و در فضای مجازی منتشر شد که اعتبار و صداقت هیلاری کلینتون را زیر سوال برد. سازمان های مختلف اطلاعاتی و امنیتی در آمریکا بارها روسیه را به انجام این حملات متهم کرده اند. اما روسیه هرگونه دخالت در چنین حملات هکری را انکار می کند.

کلاپر معتقد است روس ها حملات هکری مشابه و موفقی را در شرق اروپا و از جمله در کشورهای اوکراین و بلغارستان نیز انجام داده اند و احتمالا این کار در فرانسه و آلمان هم انجام شده است. رسانه ها در روزهای اخیر از سرقت اطلاعات ایمیل های امانوئل مکرون رییس جمهور منتخب فرانسه خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.