اهواز_ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از رونمایی طرح قرآنی سفیران نور باهدف فراهم کردن زمینه تعلیم قرآن برای کارکنان وخانواده‌های آنها و گسترش فرهنگ قرآن آموزی خبر داد.

طرح قرآنی سفیران نور رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای خوزستان، عبدالنبی سواعدی در جلسه شورای اداری و  آموزشی که با حضور معاونان، روسای ادارات و مراکز برگزار شد اظهار کرد: دورشدن جامعه از فرهنگ قرآن و عترت وعدم تلاش درحفظ و توسعه فرهنگ پاک و نجات بخش قرآن موجب پوچ‌گرایی در جوامع بشری شده است.

سواعدی تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر یک فرضیه الهی است چه معروفی بالاتر از قرآن و تعالیم آن است هر مسلمانی وظیفه دارد قرآن را بیاموزد و در مسیر آموزش آن تلاش کند.

وی عنوان کرد: این طرح برای نهادینه کردن روحیه ایثار و جهاد در راه عقیده و گسترش امربه معروف و نهی ازمنکر اجرا می‌شود.

سواعدی بیان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی، ارتقای سطح سلامت شغلی و تعهد سازمانی، احیا روحیه انسانی دوستی، مقابله با تهاجم فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان به عنوان سفیران قرآنی معرفی شدند تا این فرهنگ معنوی ارزشمند را در بین کارآموزان گسترش دهند.

سواعدی بیان کرد: اگر رشد شناختی کارآموزان از مسائل قرآنی افزایش یابد، رشد اخلاقی، دینی و اجتماعی نیز در آنان به‌صورت توام ارتقا خواهد یافت.

وی طرح سفیران قرآن را مکانی برای روشنگری و تبیین مسائل دینی و اخلاقی عنوان کرد و ادامه داد: قرآن و عترت چیزهای گرانبهایی هستند که پیامبراکرم درخصوص آن‌ها وصیت کرده‌اند، از این رو هدف از اجرای این طرح تبیین وصیت پیامبر اکرم(ص) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.