مشهد- معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به تقارن بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی گفت: این امر نشان از جایگاه این اندیشمند بزرگ پارسی زبان در فرهنگ ادبی ما دارد که برای ایجاد وحدت از چند مهمان فارسی زبان خارجی نیز برای شرکت در این آیین دعوت شده است.

فارسی زبانان خارجی برای ایجاد وحدت در روز بزرگداشت فردوسی دعوت می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد حسینی ظهر شنبه در نشست خبری روز بزرگداشت فردوسی با اشاره به ۲۵ اردیبهشت به عنوان روز بزرگداشت این شاعر نامدار و پاسداشت زبان فارسی افزود: همان گونه که امام رضا(ع) مبنای هویت دینی و اعتقادی کشور ما است، فردوسی نیز پایه هویت ملی و تاریخی ما است که باید با همت خود ابتدا هویت اعتقادی و دینی و سپس ملی و تاریخی خود را به نحو شایسته ارج نهیم.

وی با تاکید بر لزوم برپایی آیین بزرگداشت باشکوهی برای این شاعر نامدار تصریح کرد: به رغم همه مشغله ها و گرفتاری های خاص امسال، با کمک اساتید دانشگاهی و میراث فرهنگی برنامه های متنوع و با کیفیتی برای بزرگداشت شاعر حماسه سرای ایران تدارک دیده شده است.

حسینی با اشاره به منتفی شدن حضور شهرام ناظری، خواننده برجسته کشور در این آیین اظهار کرد: البته تلاش داریم تا از حضور یکی از وزیران دولت، و احتمالا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم بهره ببریم.

معاون استاندار خراسان رضوی به رویداد مشهد ۲۰۱۷، پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و با تاکید بر برگزاری باشکوه آیین بزرگداشت فردوسی در پیوند با این موضوع، خاطرنشان کرد: به رغم تقارن این روز با رویداد مهم انتخابات و اوج فضای کاری در این ایام، نخواهیم گذاشت هیجانات انتخاباتی بر آیین بزرگداشت شاعر سخن سرای توس سایه انداخته و آنرا کم رنگ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.