۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 528986

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام یک شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر و کشف ۴۰۰ کیلوگرم هروئین خبر داد.

سلطان هروئین با ۴۰۰ کیلو مواد در فارس دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  سردار احمد علی گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت یک شبکه بین المللی تهیه و توزیع مواد مخدر به سرکردگی شخصی به هویت "س _ م" در استان های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، تهران، البرز و کرمانشاه و انتقال مواد مخدر به یکی از کشورهای همسایه مطلع شدند.

وی افزود: موضوع در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفت و با انجام یک سری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت های ویژه کلیه محور های ورودی و خروجی استان تحت کنترل قرار گرفت که در نهایت یک دستگاه خودرو تریلی بونکر دار در جاده خروجی شیراز (دشت ارژن) شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی دقیق از خودرو  ۴۰۰ کیلوگرم هروئین که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد؛ در این راستا یک دستگاه خودرو ال۹۰ که به عنوان اسکورت خودروی حامل مواد مخدر بود نیز توقیف و سردسته باند به همراه همدستش و راننده تریلی دستگیر شدند.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه سرکرده این باند، به "سلطان هروئین" معروف است، گفت: سال گذشته نیز اعضای این باند اقدام به قاچاق مواد مخدر کرده بودند که در این راستا مأموران از این باند یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم هروئین کشف کردند اما متهم موفق به فرار شد.

انهدام ۹ باند مواد مخدر و کشف ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر

سردار گودرزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری در استان فارس، ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۱۲۴ دستگاه خودرو توقیف و در این رابطه ۲ هزار و ۴۳۴ نفر دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس در رابطه با کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۲۵ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است؛ در این خصوص ۸۴۷ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار با بیش از ۱۴۰۰ شاکی

سردار گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح پرونده دیگری تصریح کرد: در پی دستور مقام قضائی مبنی بر شناسایی و جلب متهم "ع - ن" به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با بیش از ۱۴۰۰ شاکی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم متواری و تنها با استفاده از فضای مجازی با مخاطبین خود ارتباط دارد، با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات همه جانبه، متهم فوق طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از روستاهای شهرستان نطنز دستگیر شد.

انهدام باند سارقان منزل و گردنبند قاپ توسط پلیس آگاهی

سردار گودرزی همچنین از انهدام باند سارقان منزل خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی موفق شدند سه سارق منزل را دستگیر که پس از بازجویی های انجام شده، متهمان  به ۴۰ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دو نفر که با استفاده از یک موتورسیکلت اقدام به گردنبند قاپی از شهروندان کرده و متواری می شدند، در یک عملیات غافلگیرانه توسط پلیس آگاهی استان دستگیر و به ۶۰ فقره سرقت به این روش اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار گودرزی در پایان از آمادگی کامل پلیس فارس برای تأمین نظم و امنیت انتخابات خبر داد و افزود: حدود ۲۰ هزار نفر نیرو در استان فارس نظم و امنیت انتخابات را عهده دار خواهند بود.

وی با بیان اینکه راهبرد ناجا در انتخابات امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است، افزود: مردم استان فارس، مردمی فهیم هستند و در راستای تأمین نظم و امنیت انتخابات با مأموران نیروی انتظامی بیشترین همکاری را همانند گذشته خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.