یزد - مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: به ‌مناسبت روزجهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، بازدید از موزه‌های استان یزد و سراسر کشور روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، رایگان است .

 بازدید از موزه‌های یزد روز  پنجشنبه رایگان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث، فاطمه دانش یزدی با این خبراظهارداشت: مردم می‌توانند روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه به طور رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش و اختیار این اداره کل بازدید کنند . 

وی افزود: این اقدام با هدف ترغیب و تشویق مردم به بازدید از موزه‌ها اتخاذ شده و امیدواریم برنامه‌های هفته میراث فرهنگی انگیزه‌بخش هموطنان برای انس و آشنایی بیشتر با آثار ارزشمند تاریخی و صیانت از آن‌ باشد .

دانش‌یزدی روز جهانی موزه را فرصتی بسیار عالی برای ملاقات فعّالان حرفه‌ای در زمینه موزه‌ها با عموم مردم علاقه‌مند به این حوزه اعلام کرد و افزود: موزه، مکان گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی و به نمایش گذاشتن نعمت‌های فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه‌ها و لذت بردن از آنهاست . 

گفتنی است، کمیته بین‌المللی موزه‌ها(ایکوم) در سال ۱۹۷۷ روز ۱۸ ماه می میلادی برابر با ۲۸ اردیبهشت ماه را روز جهانی موزه‌ها نامگذاری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.