استاد حوزه علمیه گفت: دولت توانست طمع بیگانگان را در مورد تسلط بر تصمیم گیری ها ایجاد کند، در اصل این دولت با تدبیر و امید بیگانه بود و باید دولتی روی کار بیاید که بیگانگان را سر جای خود بنشاند.

دولتی می خواهیم که بیگانگان را سرجایشان بنشاند/ رییس جمهور موفق کسی است که تمام جناح ها با او سازگاری داشته باشند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه دوشنبه در تجمع حامیان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه تبلیغ چهره به چهره یکی از شیوه های موثر تبلیغ است، اظهار داشت: رسانه ما توان تبیین تمام معارف و منافع انقلابی را ندارد و بیش از این نمی توان از آن انتظار داشت.

وی ادامه داد: صداوسیما باید دولت وقت را هم در نظر بگیرد و نمی تواند همه چیز را بیان کند، از طرف دیگر رسانه های مجازی نیز پر از بزرگ نمایی یا کوچک نمایی است و نمی توان به آن اتکا کرد، پس در این شرایط هیچ چیز به اندازه تبلیغ چهره به چهره جوابگو نیست.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: همانگونه که قبل از انتخابات پیش بینی می شد دولت فعلی در انتخابات از ابزار تخریبی تبلیغاتی استفاده کرد، در این میان وقتی برخی نمایندگان می خواهند با تیکه پراکنی کار خود را پیش ببرند و در مقابل آنها نباید جواب داد و مصالح را باید حفظ کرد.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: اساسا فضای مناظره ها برای ریاست جمهوری مناسب نیست زیرا به جای فضای حقیقت گویی به فضای تحقیر و توهین تبدیل شده است و باید یک تغییر در این برنامه شکل بگیرد، زیرا با این رویه هرکسی توان تخریب و تمسخر بیشتری داشته باشد آراء بیشتری جذب می کند.

وی افزود: در این شرایط اگر مدیران لایقی که توان تیکه اندازی ندارند حضور پیدا کنند نباید به عنوان کاندید وارد شوند، در این میان نباید به رسانه و فضای مجازی امید داشت و باید به گفتگوی چهره به چهره روی آورد، این کار سبب رفع شبهه، نقد و بررسی وضع موجود و اعلام برنامه می شود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه رییس جمهور باید کسی باشد که همه بتوانند با او کار کنند، خاطرنشان کرد: رییس جمهور موفق کسی است که تمام جناح ها با او سازگاری داشته باشند نه اینکه از او دوری کنند، اگر اینطور نشود رییس جمهور خود را تحت الشعاع یک جریان خاص قرار می دهد، در انتخابات ٩٢ روحانی در ابتدا از اعتدال حرف می زد و همه فکر می کردند که وی اصول گرایی با سخنان اصلاح طلبی بود و تصور بر این بود که او به دنبال ایجاد یک جبهه معتدل است، اما روند جوری جلو رفت که سخنانش از اصلاح طلبان تند هم فراتر رفت.

حجت الاسلام پناهیان ابراز داشت: از نظر من کسی که قالیباف را با بیست درصد آرا مورد توهین قرار می دهد نمی تواند دولت خوبی را تشکیل دهد، البته روحانی به این نتیجه رسیده است که اقبال عمومی اش کم شده است، در تبریز اعلام کردند که باید رای بیش از ٥١ درصد باشد تا بتوانم کاری انجام دهم، این موضوع نشان از ضعف او دارد.

وی در مورد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: رئیسی در مقابل تمام افرادی که در جناح های مختلف حضور دارند می تواند کار کند و در مناظرات هم نشان داد که جناحی برخورد نمی کند، بنابراین وقتی چنین ویژگی در رئیسی وجود دارد باید از او حمایت کرد، در واقع رییس جمهور باید پدر جامعه باشد و رئیسی می تواند این نقش را ایفا کند، همانطور که دیده شد تخریب ها در مناظرات بر روی وی تاثیری نگذاشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضور رئیسی سبب ایجاد وفاق ملی می شود تصریح کرد: مهم ترین ویژگی وی این است که نظر منفی را به خود جلب نمی کند و حضورش سبب ایجاد امید در مردم می شود، اما ویژگی که از او در مناظرات پنهان ماند این بود که وی به همه مشکلات سازمان ها اشراف دارد زیرا سالها در بحث سازمان نظارت به طور مستقیم با ادارات مختلف در ارتباط بود.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: نیروی رئیسی در کنار قالیباف سبب هم افزایی می شود و در این صورت قدرت تغییر مسیر زندگی را دارند و از این رو جامعه با برکتی خواهیم داشت، چنانکه در گذشته چنین چیزی را در برخورد با برخی مسائل که هنوز به خاطر زمان شاه باقی مانده است برطرف کردند.

وی در مورد سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت: این دولت توانست طمع بیگانگان را در مورد تسلط بر تصمیم گیری های مردم ایجاد کند، در اصل این دولت با تدبیر و امید بیگانه بود، خارجی ها جز بدعهدی چه رفتاری با ما داشتند، پس دولتی باید روی کار بیاید که بیگانگان را بر سر جای خود بنشاند و به آنها بفهماند که دولت یعنی مردم ایران، آنگاه می بینیم که برجام عملیاتی می شود و تازه امتیازات دیگر هم می دهند، اما وقتی تعهدات آنها عملیاتی نمی شود یعنی ملت ما را ضعیف نشان داده اند.

استاد دانشگاه عنوان کرد: وقتی ترامپ تحریم های جدید را مطرح کرد هدف داشت اما به خاطر عدم ایجاد جو منفی منتشر نشد. این یعنی اینکه اگر دولت تغییر کند ممکن است شرایط برای آنها نیز متغیر شود، زیرا ایران می تواند خیلی از معادلات اقتصادی جهان و منطقه را تغییر دهد.

حجت الاسلام پناهیان در مورد ضرورت حضور پرشور طرفداران رئیسی در مصلی تهران، افزود: این تجمع حکم ٩ دی قبل از فتنه را دارد، همه بر این باورند که رئیسی در تهران رای نمی آورد و تمام صدا مرتبط با روحانی است، پس حضور ما می تواند این توهم را ازبین ببرد، همچنین نباید فراموش کرد که باید از زحمات قالیباف هم تشکر شود چون توهین های زیادی به وی وارد شد.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاست نباید به راحتی توهین کرد اظهار کرد: بساط توهین باید از انتخابات برداشته شود، در غیر این صورت از دوره بعد هرکسی بیشتر طرف مقابل را تخریب کند برنده انتخابات است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: با انتخاب رئیسی یک مشکل بیست ساله در کشور ما می تواند حل شود و آن هم از بین رفتن دو قطب اصلاح طلب و اصولگرا است، امام راحل در مورد انتخابات می فرمایند "مسأله انتخابات یک امتحان الهی است که گروه گرایان را از ظوابط گرایان ممتاز می کند"، معنای این جمله این است که ضوابط گرایان را انتخاب کنید و از انتخاب گروهی و حزبی امتناع کنند.

حجت الاسلام پناهیان در رابطه با اینکه دولت یازدهم مشکلات را همیشه به گردن دولت قبل می اندازد تصریح کرد: برای رفع مشکلات، چهارسال زمان کمی نیست، همچنین وقتی روحانی در مناظره حرف از صداقت و اخلاق خوب می زند و این درحالی است که کنار نقاط ضعف باید نکات مثبت هر دولت یا خادم مردم گفته شود.

وی در پایان گفت: این روزها شنیده می شود که اختلاس گرهای دولت قبل در ستاد انتخاباتی رئیسی هستند و حتی نام مرتضوی نیز آمده است که باید گفت ایشان جزء این ستاد نیست.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.