وزیر خارجه سابق آمریکا با برخی کارشناسان ارشد امنیت ملی در دولت قبل، برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران، سازمانی به نام «دیپلماسی کارساز است» تشکیل دادند.

جان کری و  برخی کارشناسان ارشد امنیت ملی برای حمایت از برجام سازمان «دیپلماسی کارساز است» تشکیل دادند

 به گزارش «قدس آنلاین»،  در حالی که رسانه‌های غربی از احتمال تمدید تعلیق تحریم‌های ایران توسط دولت دونالد ترامپ به منظور تداوم تعهدات برجامی آمریکا خبر داده‌اند، وزیر خارجه دولت باراک اوباما به همراه تعدادی دیگر در واشنگتن به منظور حمایت از برجام، یک سازمان تشکیل دادند.

در تازه‌ترین خبرها درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، خبرها حاکی از تشکیل سازمانی به نام «دیپلماسی کارساز است» تشکیل دادند.

در پایگاه اینترنتی این سازمان آمده است که «در (سازمان) دیپلماسی کارساز است، ما معتقدیم که بهترین راه برای تقویت امنیت آمریکا، حفاظت از منافعمان و گسترش رفاه و رونق، رویکرد "اول دیپلماسی" به بزرگترین چالشهای جهانی است».

این سازمان تازه تاسیس می‌افزاید: «دیپلماسی کارساز است، اطلاعات و تحلیل‌هایی را فراهم می‌کند که سیاست‌گذاران و ذی نفعان را قادر می‌کند برجام را به عنوان مدل موثر و کارسازی برای سیاست خارجی و دیپلماسی به عنوان اولین ابزار نگهدارند؛ سیاستی که آمریکا را امن و در آن واحد، قوی نگه می‌دارد».

با نگاهی در سایت این سازمان، در بخش «شورای مشورتی» نامهای آشنایی از قبیل نام وزیر خارجه سابق آمریکا دیده می‌شود.

غیر از جان کری، «آنتونی بلینکن» قائم مقام سابق وزیر خارجه، «نیکلاس برنز» معاون اسبق وزیر خارجه در زمان وزارت کاندولیزا رایس، «رابرت مالی» مشاور ویژه باراک اوباما در امور خاورمیانه، جنیفر ساکی سخنگوی اسبق وزارت خارجه و چند نفر دیگر در شورای مشورتی این سازمان حضور دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.