یزد- شمارش معکوس برای اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر و همچنین ریاست جمهوری آغاز شده است اما در این بین برخی از اتفاقات و رفتار های مدیران که شبهات متعددی را در اذهان عموم مردم بر جای گذاشته است هنوز بلاتکلیف مانده که چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت و آیا رسیدگی به این شبهات با تعیین رییس جمهور به دست فراموشی سپرده می شود؟

سخنرانی های تبلیغاتی فرماندار «شایعه» یا«شائبه»؟

به گزارش قدس آنلاین،  طبق ماده ۶۷ بند «ق» قانون انتخابات عدم رعایت بی‌طرفی و جانبداری از نامزد انتخاباتی توسط مجریان انتخابات و اعضاء هیأتهای نظارت استان، شهرستان و بخش و ناظران‌شعب ثبت نام و اخذ رأی واجب و عدم اجرای آن به منزله تخطی از قانون و جرم محسوب می شود.

این جمله و قانون مذکور را به طور حتم بار ها از زبان بسیاری از متولیان برگزاری انتخابات و به ویژه فرمانداران شنیده اید اما جالب اینجاست که بسیاری از جلساتی که در فرمانداری اردکان و با بودجه بیت المال تاکنون تشکیل شده و مراسمی که بیرون از فرمانداری تشکیل شده و فرماندار اردکان نیز در آن حضور دارد با شائبه تبلیغاتی همراه بوده است که تاکنون با وجود اینهمه ستاد ها و اعضای نظارتی اما نظارتی اعمال نشده است.

سفر رییس جمهور به یزد

سفر رئیس جمهوری به یزد و همراهی مسئولان ارشد کشوری در این سفر خود بخشی از شائباتی بود که برای بسیاری از مردم به وجود آمد زیرا با وجود اینکه سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی در یزد در آستانه سفر تبلیغاتی وی به این شهر گفته بود:«سفر دکتر روحانی یک دیدار کاملا مردمی و انتخاباتی است» امابسیاری از مدیران نه تنها وی را همراهی می کردند بلکه تمامی امکانات دولتی را نیز برای این سفر تبلیغاتی بسیج کرده بودند!

با توجه به این سخنان انتظار می رفت مسئولین استان یزد از هرگونه استفاده از امکانات دولتی در این سفر اجتناب کنند. اما متاسفانه اردیبهشت ماه امسال تمام امکانات دولتی برای پر کردن مسجد حظیره یزد و محل سخنرانی روحانی بسیج شده بود.

تماس صوتی با استفاده از امکانات یکی از دستگاه های دولتی، ارسال پیامک از سامانه پیام کوتاه متعلق به دانشگاه فرهنگیان یزد  استفاده از خودروهای دولتی، حضور اکثر مقامات ارشد استان یزد در برنامه تبلیغاتی روحانی و همراهی جمع کثیری از مقامات ارشد کشوری با رئیس جمهور این شائبه را به وجود آورد که دولت روحانی در این مدت تمام هم و غم خود را به پیروزی در انتخابات معطوف کرده بود.

تبلیغاتی ترین مدیر

و اما در این بین فرماندار شهرستان اردکان در میان سایر مدیران ارشد را شاید بتوان تبلیغاتی ترین مدیر در این راستا شناخت.

فرماندار اردکان که تعداد جلسات وی با مدیران و جمع های مختلف به ویژه از ابتدای اردیبهشت ماه بسیار بالا گرفته بود در قریب به اتفاق این دیدار ها با میان کشیدن خدمات دولت در اجتماع های مختلف سعی کرد تا برای دولت سنگ تمام بگذارد.

نگاهی به سخنان فرماندار اردکان در جلسات هم اندیشی فعالان اجتماعی حوزه بانوان در تاریخ بیستم اردیبشهت ماه امسال؛ حضور در مراسم کوه پیمایی در روستای بلیل دوگان در تاریخ ۱۶ اردیبهشت آن هم پس از پیمودن ۲۵۰ کیلومتر مسیر و تنها برای یک سخنرانی؛ جلسه با حضور اصناف و بازاریان و مقایسه مشکلات روا رفته توسط دولت قبل و پیشرفت های حاصله در این دولت تنها بخشی از تبلیغاتی است که مسئول برگزاری انتخابات و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خود به آن ها دامن زده است.

فرماندار اردکان که تلاش مضاعفی دراین مدت برای حضور در اجتماعات مردمی ودانش آموزی داشت در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه نیز در همایش بزرگ رای اولی ها در کانون مدرس اظهار داشت:«این دولت کشور را از تحریم خارج و نخبگان را با جامعه پیوند زد!»

البته فرماندار پر تلاش اردکان پیش از این و در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه نیز نشستی با مدیران مدارس داشت و در این نشست نیز از مصائب دولت گذشته و از دستاورد های این دولت سخن گفت.

این مسوول دولتی که خود مسئولیت نظارت بر انتخابات را نیز بر عهده داشت حتی در کنسرت زنده سالار عقیلی در اردکان نیز حضور یافت تا از همراهی و حمایت خود از دولت سخن بگوید!

هم چون هیئت دولت که در آخرین روزهای باقی مانده بر صندلی صدرات بسیاری از پروژ ها را به افتتاح و بهره برداری رساند و بسیاری از ملت ایران را مورد حمایت خود قرار داد فرماندار شهرستان اردکان نیز با روسای هیئت های ورزشی در تاریخ ششم اردیبشهت ماه همنشین شد تا در مدح برکات دولت در امور ورزشی و گشایشی که دولت در این جامعه داشته است سخن بگوید.

فرماندار اردکان در این نشست به طور علنی از ورزشکاران و روسای هیئت های ورزشی خواست تا دولت روحانی را برای شکوفایی جامعه ورزش یک بار دیگر برگزینند.

 این در حالی است که طبق قانون، عالیترین مقام اجرایی شهرستان حق تبلیغ بر له و علیه هیچ کدام یک از نامزدها را نداشته و حتی برای تاکید بیشتر در صورت تخطی مقام اجرایی از این قانون، شبکه های مجازی و سایت ها حق انتشار مطالب و سخنان این مقام اجرایی را ندارند که در حال حاضر این قانون توسط فرماندار اردکان و سایت فرمانداری که تمامی این اخبار را منتشر کرده است نادیده گرفته شده است.

حال این پرسش در اذهان بسیاری از مردم اردکان نقش بسته است که آیا این سخنان و طرفداری و تبلیغ برای یکی از نامزد ها آن هم در آخرین روز های پایانی دولت و با اینهمه دیدار تبلیغ و تخطی از قانون نیست؟ و اگر هست آیا نباید به این تخلف رسیدگی کرد؟و مهم تر اینکه حال که شمارش معکوس برای نتیجه انتخابات آغاز شده آیا این تخلفات نادیده گرفته و کمرنگ می شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.