شیخ «عبدالله الدقاق» اعلام کرد که حمد بن عیسی از ترامپ برای حمله به منزل رهبر شیعیان بحرین چراغ سبز گرفت و وضعیت شیخ در حال حاضر معلوم نیست و ایشان در محاصره نظامیان آل خلیفه هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، پس از حدود یک سال از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و به تعویق انداختن دادگاه های محاکمه ایشان سرانجام امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه و به اتهامات واهی به یک سال حبس و مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار محکوم شده است.

دادگاه آل خلیفه اعلام کرده است که اجرای این حکم (یک سال حبس) به مدت ۳ سال تعلیق شده و پس از آن، قابلیت اجرا دارد. طبق این حکم، همچنین شیخ عیسی قاسم به پرداخت هزار دینار غرامت نیز محکوم شده است. این در حالی است که نظامیان رژیم آل خلیفه از صبح امروز به صورت ناگهانی به منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم یورش برده و تعداد زیادی را مجروح کردند و هنوز هیچ خبری از وضعیت رهبر شیعیان بحرین نیست.

شیخ «عبدالله الدقاق» نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران درباره علت یورش و حمله ناگهانی نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز واقع در غرب بحرین و خبرها مبنی بر بازداشت ایشان به خبرنگار مهر گفت: حمد بن عیسی پادشاه بحرین در جریان حضور در نشست سران عربی و اسلامی با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ریاض پایتخت عربستان سعودی، از ترامپ برای حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین چراغ سبز گرفت و دیروز نیز برای حمله به منزل ایشان تصمیم گیری کرد.

وی افزود: امروز نیز نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله کرده و حدود ۱۵۰ نفر از افراد و شخصیت های حاضر در جوار منزل ایشان را بازداشت و روانه زندان کردند. وضعیت شیخ در حال حاضر معلوم نیست و ایشان در محاصره نظامیان آل خلیفه هستند و نمی دانیم که حال ایشان چطور است.

وی در ادامه در رابطه با پاسخ و واکنش مردم و انقلابیون بحرین به بازداشت احتمالی شیخ عیسی قاسم نیز تاکید کرد: علمای بحرین ساعاتی قبل با صدور بیانیه ای از تمام زنان و مردان در سراسر کشور بحرین درخواست کردند که تظاهرات کنند و با بر تن کردن کفن اعلام کنند که اگر رژیم آل خلیفه قصد دارد کربلایی به راه اندازد، ما نیز کربلایی هستیم.

دقاق یادآور شد: بنابراین علمای بحرین از تمام مردم دعوت کرده اند که در تمام نقاط کشور تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند. ما از تمام کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان های جهانی به ویژه دبیرکل سازمان ملل می خواهیم که سریعا و به صورت فوری در این موضوع مداخله کرده و پیش از آنکه فرصت از دست برود، موضوع را حل کنند.

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ادامه در رابطه با امکان تغییر گزینه مردم و شیعیان بحرین از حرکت مسالمت آمیز به مبارزه مسلحانه در برهه کنونی نیز بیان داشت: در وهله نخست مردم و انقلابیون بحرینی که از آیت الله عیس قاسم رهبر دفاع و حمایت می کنند، بر خداوند تکیه و توکل کرده و در مرحله بعد نیز بر اراده و عزم مردم و شهروندان حامی شیخ عیسی اتکا داریم.

وی در پایان تصریح کرد: تاکید می کنیم که همچنان حرکت ما مسالمت آمیز است و اگر اتفاقات دیگری رخ دهد، بعدها درباره آن موضع گیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.