نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سیاست منهای دین از عقاید کفار است، گفت: سند ۲۰۳۰ و حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتب درسی با سیاست و مدیریت حکومت دینی در تضاد است.

سند ۲۰۳۰ با سیاست حکومت اسلامی در تضاد است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت هیأت میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: قلب انسان تنها باید جایگاه خداوند متعال باشد.

وی اخلاق پیامبر(ص) را مهمترین عامل در جذب مردم جاهلی به دین اسلام بیان کرد و اظهار داشت: اگر رسول خدا اخلاق نیکو نداشت حتی یک نفر به ایشان ایمان نمی‌آوردند، امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می‌فرمایند: پیامبر(ص) نفس خود را تبعید کرد تا مردم را هدابت کند و با نصیحت دیگران دین اسلام را برای مردم تشریح کرد.

این استاد اخلاق در ادامه ابراز کرد: مکه وطن حضرت بود، بنابراین زادگاه خویش را بسیار دوست می‌داشتند اما برای هدایت مردم و عزیز ساختن دین اسلام رنج غربت را به جان خریدند تا از این طریق کفر را نابود کنند.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عصر کنونی به دوران صدر اسلام بسیار شبیه است، تصریح کرد: در عصر کنونی فرهنگ غرب بدون هیچ یأس و درماندگی دندان خود را تیز کرده تا جانشین فرهنگ اسلامی شود، بنابراین اگر کسی بداند که در کدام برهه زمانی زندگی می‌کند نه تنها در امواج و حملات شبهات غلط نمی‌خورد بلکه بر همه شبهات سلطه یافته و از روی آنان عبور خواهد کرد.

این استاد اخلاق عصر کنونی را زمان ظهور علم بیان کرد و گفت: ورود دین و علم باطل پس از ظاهر شدن دین و علم حق بود، عالِم به زمان کسی است که به این دو علم و دو دین اشراف کامل داشته باشد.

وی افزود: یک علم یار و مددکار دین و علم دیگر محل صدور کفر است، خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به تفکر و تدبر در چگونگی خلقت زنبور عسل توصیه می‌کند، امروز برخی از کفار در زمینه همین کلام الهی کتابها نوشته‌اند. امام علی(ع) می‌فرمایند: قرآن را قرآن را، مراقب باشید دیگران از شما پیشی نگیرند.

آیت‌الله حائری شیرازی اضافه کرد: ما کوتاهی و غفلت کردیم، امروز کفار علوم تجربی که متعلق به ما است را به نام خود کشف و ضبط می‌کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان سیاست منهای دین را از عقاید مهم کفار دانست و خاطرنشان کرد: در اروپا کلیسا و دانشگاه حق دخالت در امور یکدیگر را ندارند و بسیاری از کشورها نیز به همین عقیده پایبند هستند اما ایران تنها کشوری است که سیاست حکومتش بر مبنای امور دینی استوار است و سند ۲۰۳۰ و حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتابهای دانش آموزان بر مبنای سیاست حکومت دینی نیست.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.