قزوین- مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح تفصیلی منطقه سه شهر قزوین در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

طرح تفصیلی منطقه سه شهر قزوین تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محسن اسماعیلی در این باره اظهار کرد: طرح جامع تفصیلی منطقه سه شهر قزوین پس از تصویب در جلسات شورایعالی شهرسازی و معماری و بررسی طرح تفصیلی شهر که قرارداد آن در سنوات پیش توسط شهرداری قزوین،   با مشاور تهیه کننده طرح جامع منعقد گردیده بود.   در دستور کار جلسات کمیسیون ماده ۵ استان قرار گرفت.

وی افزود: طرح مذکور پس از بررسی در جلسات متعدد از جمله جلسات کارشناسی شهرداری و شورای شهر قزوین، کمیته راهبری طرح و کمیته فنی نهایتا در جلسه کمیسیون ماده ۵  مطرح و با رعایت ملاحظاتی نقشه کاربریهای منطقه ۳ شهر به تصویب رسید.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: طرح جامع منطقه سه شهر قزوین بر اساس معیار ها و ضوابط کلی طرح جامع شهر نحوه استفاده از زمین در سطح محلات مختلف شهر بر اساس موقعیت و مساحت دقیق تعیین شده است.

وی در ادامه گفت: طراحی شبکه عبور مرور ومیزان تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به جهات توسعه، بهسازی و نوسازی و عوامل مختلف دیگر از جمله موارد تعیین شده در این طرح است.

اسماعیلی عنوان کرد: با تصویب طرح تفصیلی منطقه سه(قدیم) شهر قزوین، کلیات طرح تفصیلی شهر تصویب و مقرر گردید آن دسته از مصوباتی که به عنوان مغایرت اساسی تلقی می گردند با اسناد و مدارک مربوطه جمع بندی و به منظور تعیین تکلیف نهایی موضوع به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شود.

اسماعیلی در توضیح طرح جامع و تفصیلی شهری گفت: طرح جامع شهری برنامه ای است با افق بلند مدت که بصورت راهنما خط مشی کلی سیاست های توسعه شهری را تعیین و طرح تفصیلی نیز با توجه به مقیاس طرح متعاقب طرح جامع ودر راستای تحقق چشم انداز های مصوب طرح تهیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.