بیرجند- دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی با اشاره به اشتباه رخ داده در شمارش آرای شورای شهرهای اسفدن و گزیک گفت: نتایج انتخابات این شوراها تغییراتی داشته است.

بازشماری آرای شورای شهر گزیک و اسفدن/ نتایج تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا غیرتی با اشاره به اشتباه صورت گرفته در شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گزیک اظهار کرد: تعمدی در این اشتباه نبوده است.

 وی با بیان اینکه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است، بیان داشت: به دلیل آغاز فعالیت دست اندرکاران انتخابات در روز ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۶ صبح و روند شمارش آری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پاسی از شب؛ خستگی دست اندرکاران موجب اشتباه در شمارش آرای شورای شهر گزیک شده که عمدی در کار نبوده است.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از نامزدها در بحث شمارش و تصمیم هیئت نظارت؛ آرای صندوق شماره یک شهر گزیک بازشماری شد.

غیرتی با اشاره به اینکه با شمارش مجدد این صندوق آرای نامزدها تغییراتی داشته است، تصریح کرد: در پی تغییر آرا نتایج انتخابات شورای شهر گزیک نیز تغییراتی داشت.

وی با اذعان به اینکه اعلام نتایج و اسامی منتخبین بر عهده هیئت اجرایی انتخابات است، گفت: از پنج نفر عضو اصلی نتایج قبلی اعلام شده یک نفر به دلیل تغییر آرا حذف شد و یکی از اعضای علی البدل جایگزین فرد حذف شده شد.

وی در ادامه با اشاره به اشتباه مشابه در انتخابات شورای شهر اسفدن نیز بیان کرد: در اسفدن نیز آرای دو صندوق اخذ رای در پی شکایت تعدادی از نامزدها باز شماری شد.

غیرتی با بیان اینکه در بازشماری آرا تعداد آرای نامزدهای این شهر از دو تا ۳۰ رای تغییر داشته است، عنوان کرد: در ردیف اعضای اصلی شورای شهر اسفدن تغییری نداشتیم.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای خراسان جنوبی ادامه داد: در اعضای علی البدل بر اساس نتایج به دست آمده در باز شماری آرا؛ نفر سوم حذف شد و یک نفر دیگر جایگزین وی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.