مشهد- مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از حضور علمای اهل تسنن، نمایندگان اهل سنت و اقلیت مذهبی در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برای نخستین بار خبر داد.

علمای اهل تسنن و نمایندگان اقلیت های مذهبی در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) حضور می یابند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قطار جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در حالی در دهه کرامت امسال به ایستگاه پانزدهم می رسد که این جشنواره دورانی تازه را آغاز کرده است.

چندی پیش اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) که رویکردی تازه را در این بنیاد در پیش‌گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های متنوعی در حوزه فرهنگ رضوی است، در جمع خبرنگاران در مشهد از برگزاری آیین اختتامیه این دوره از جشنواره امام رضا(ع) برای نخستین بار در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) خبر داد.

وی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: جشن میلاد حضرت خورشید در خانه او و در شامگاه میلاد باسعادتش با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران رضوی برگزار خواهد شد.

اما در کنار این اتفاق مهم، در ماه ذی‌القعده امسال برای نخستین بار علمای اهل تسنن، نمایندگان اهل سنت و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی، در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور خواهند یافت.

شیخ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به این‌که امام رضا(ع) مظهر وحدت میان مسلمانان است و در میان اهل تسنن افرادی هم چون مختوم قلی حضور دارند که دو هزار بیت شعر در مدح ضامن آهو سروده‌اند، می‌گوید: از این رو تقریب مذاهب اسلامی موردتوجه ویژه ماست و حتی پیروان بقیه ادیان نیز در جشنواره امام رضا(ع) حضور می یابند.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به گفتگوی حضرت ثامن‌الحجج(ع) با سران ادیان و مذاهب دیگر اشاره دارد و می‌گوید: پیروان ادیان دیگر نیز به امام رضا(ع) علاقه دارند و من در میان اقلیت‌های مذهبی کشورمان انبوه آدم‌هایی را دیده‌ام که به خورشید هشتم عشق می‌ورزند.

او می افزاید: به همین دلیل در دوران جدید برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) سعی داریم ابعاد مختلف مغفول مانده شخصیت آن امام بزرگوار را به ارادتمندانشان نشان دهیم. به‌عنوان نمونه تصمیم داریم اشعار مختوم قلی درباره امام رضا(ع) را چاپ و منتشر کنیم.

یادآوری می شود؛ جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.