یزد- مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: بیش از ۵۰۰ قطعه طیور زنده غیر مجاز عرضه شده در شهرستان یزد در سال جاری توقیف شده است.

۵۰۰ قطعه طیور غیرمجاز در یزد توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان یزد اظهار داشت: این طیور به صورت زنده و توسط خودروهای غیرمجاز و فاقد مجوز در نقاط مختلف شهر یزد عرضه می‌شدند و فاقد هرگونه پیشینه‌ی بهداشتی بودند.

دکتر هادی زارع گفت:  این گونه فعالیت‌های غیراصولی زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های خطرناک واگیر طیور و مشترک بین انسان و دام است که متاسفانه نتیجه اقدامات این‌چنینی می‌تواند تبعات سوء بسیاری از جمله از بین رفتن سرمایه‌های دامی و به خطر افتادن امنیت و سلامت غذایی شهروندان داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل بازرسان دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره‌ای منظم در سطح شهر و همچنین با اتکا به گزارشات مردمی اقدام به برخورد قانونی با عاملین عرضه غیر مجاز طیور زنده در سطح شهر می‌پردازند و پس از جمع‌آوری طیور، آنها را معدوم و متخلفین را به مراجع قضایی ارجاع می دهند.

زارع با اشاره به ماده چهار قانون سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس این قانون کلیه صاحبان و مسئولان نگهداری دام، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مراکز تهیه و آماده‌سازی فراورده‌های خام دامی اعم از اشخاص و غیره موظف به اجرای دستورهای بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی هستند.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار داشت: نظر به این موارد، عرضه طیور زنده در حاشیه جاده از سوی اشخاص با توجه به این که طیور عرضه شده به وسیله آنها هیچ‌گونه پیشینه بهداشتی و قرنطینه‌ای مشخصی ندارد، غیرمجاز و فاقد وجاهت قانونی است.

زارع در پایان از مردم خواست به منظور حمایت بهداشتی از صنعت طیور استان و حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌شان از خرید هر گونه طیور زنده از دست فروش‌ها و خودروهای فاقد مجوز حمل خودداری کرده و با اعلام موارد تخلف بهداشتی به ویژه مشاهده هرگونه زنده‌فروشی از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان یزد اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.