یزد - کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد از شرکت حدود ۴ هزار نفر از مردم استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان روز پنجشنبه ۱۸ خردادماه خبر داد.

تاکنون ۴ هزار یزدی در جشنواره هفتم کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، مهدیه‌السادات حسینی مطلق با بیان این خبر اظهارداشت: براساس آخرین جمع‌بندی صورت گرفته از آثار ارسالی، تاکنون ۴ هزار نفر از شهروندان یزدی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان یزد در جشنواره هفتم کتاب‌خوانی افزود: بیشترین استقبال از جشنواره امسال در بخش کودک بوده است که تاکنون یک هزار و ۸۰۰ اثر در این بخش جمع‌آوری و آماده ارسال به دبیرخانه کشوری جشنواره است.

حسینی مطلق شرکت قشر نوجوان و بزرگسال استان را نیز خوب ارزیابی و گفت: در بخش نوجوان جشنواره نیز ۴۰۰ نفر و در بخش جوان و بزرگسال یک هزار و ۴۵۰ نفر مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه از شرکت در بخش مکتوب، امکان شرکت در بخش آنلاین جشنواره نیز فراهم است، افزود: حدود ۳۵۰ نفر از شرکت‌کنندان با مراجعه به سایت shamstoos.ir به صورت آنلاین شرکت کرده‌اند که امیدواریم با توجه به سهولت امر و سرعت شرکت در بخش الکترونیکی، این میزان در روزهای آینده‌ افزایش یابد.

این کارشناس با اشاره به مهلت شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا روز اول تیرماه ۹۶ با مراجعه به همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و تهیه منابع و پاسخنامه سئوالات مسابقه و یا مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به آدرس www.yazdpl.ir در بخش‌های مکتوب و آنلاین جشنواره شرکت کنند.

وی همچنین به احتمال تمدید این مدت نیز اشاره کرد و افزود: این امکان وجود دارد که مهلت شرکت در جشنواره به مدت ۱۰ روز تمدید شود که در این صورت، این موضوع به اطلاع شهروندان یزدی خواهد رسید.

حسینی مطلق همچنین از مشارکت مطلوب دستگاه‌های مختلف استان در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲۴ نهاد و دستگاه‌ دولتی با دریافت کد ویژه شرکت در مسابقه، کارکنان خود و خانواده‌های آنان را برای شرکت در جشنواره هفتم کتابخوانی رضوی ترغیب کرده‌اند که این امر اتفاق خوب و مثبتی در جشنواره امسال بوده است.

گفتنی است، هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز در حال برگزاری است و پیش‌بینی می‌شود مردم فرهنگ‌دوست استان همچون سال گذشته مشارکت مطوبی در این جشنواره داشته باشند.

آیین اختتامیه جشنواره همزمان با دهه کرامت و سالروز میلاد باسعادت حضرت رضا(ع) با معرفی نفرات برگزیده کشوری جشنواره در تهران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.