تبریز- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز ۲۰۱۸، نقطه آغاز تبدیل استان به قطب مهم فرهنگی و گردشگری کشور است.

«تبریز ۲۰۱۸» نقطه آغاز تبدیل استان به قطب مهم فرهنگی و گردشگری کشور است

به گزارش قدس آنلاین، سعید شبستری خیابانی در جلسه هماهنگی تبریز ۲۰۱۸ با تاکید بر لزوم تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردم برای جذب هرچه حداکثر توریست خارجی و گردشگر داخلی به استان گفت: تبریز ۲۰۱۸، نقطه آغاز تبدیل استان به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه همه باید برای میزبانی بسیار خوب از گردشگران کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ آماده باشیم گفت: حضور هرچه بیشتر گردشگران خارجی در استان، مزایای مهمی همچون شکوفایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از بدیهی‌ترین اقدامات لازم برای میزبانی از گردشگران در سال ۲۰۱۸ همچون ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل، آموزش رفتار مناسب به برخی اقشار جامعه با هدف برخورد مناسب با گردشگران، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و ... انجام نشده و دستگاه‌های دخیل در این امر باید نسبت به تحقق اهداف استان و کشور در سال ۲۰۱۸، بیش از تلاش کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار عنوان کرد: میزان تبلیغات برای رویداد عظیم فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ باید افزایش یابد. تا کنون فقط به تبلیغات داخلی با نصب بنر در سطح شهرها اکتفا شده است که این اقدام، کافی نیست و باید هماهنگی‌های لازم با آژانس‌های گردشگری و مسافری برای جذب توریست‌های خارجی انجام شود.

وی در بخشی از سخنان خود خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی برای راهنمایان گردشگری و ضرورت تسلط به زبان انگلیسی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: باید با میزبانی هرچه بیشتر از گردشگران خارجی در تبریز ۲۰۱۸، این افراد به عنوان سفیران جمهوری اسلامی و تبریز قلمداد شده و در سال‌های آتی، به همراه مسافران دیگری به تبریز سفر کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.