شهرکرد- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارش و جبران نشدن کمبود بارش‌ها در استان، گفت: امسال چهارمحال و بختیاری وارد نهمین سال خشکسالی شده است.

چهارمحال و بختیاری وارد نهمین سال خشکسالی شد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد قطره با اشاره به اینکه مجموع بارش‌های استان در سال زراعی جاری به ۵۰۴ میلی‌متر رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه با اتمام بارش‌ باران در سال زراعی جاری، بارندگی‌ها نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه ۱۵ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش بارش و جبران نشدن کمبود بارش‌هادر استان، خاطرنشان کرد: امسال چهارمحال و بختیاری وارد نهمین سال خشکسالی شده و با توجه به روند افزایش دما برای ماه‌های آینده، به خصوص برای دشت‌های ممنوعه استان با وجود وضعیت بحرانی این کمبود بارش احساس می‌شود و تابستان با کمبود آب مواجه خواهیم بود.

قطره در اظهار کرد: طی سه روز آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری بعدازظهرها با وزش ملایم باد همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روند افزایش دما برای استان وجود ندارد، افزود: تغییر محسوسی در دمای استان مشاهده نخواهد شد و وضعیت دمای هوا همانند روز گذشته خواهد بود.

قطره گفت: امروز صبح دمای مرکز استان شش درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان کشور گزارش شده و بعدازظهر روز گذشته لردگان با ۳۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.