شهرکرد-مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است.

مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: اهمیت ویژه فلسطین درمیان مسلمانان، بیشتر به لحاظ وجود مکان های مقدس در آن سرزمین است و از آن جمله می توان به شهر ایلیا اشاره کرد که پس از فتح فلسطین به همت مسلمانان، بیت المقدس نام گذاری شده است.

حجت‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه در قرآن مجید آیات متعددی درباره سرزمین فلسطین آمده و از آن با عناوین مختلف یاد شده است گفت: در یکی از آیات، از آن به‌عنوان سرزمین مبارک یاد شده و آمده است: پاک و منزه است خداوندی که بنده خود محمد صلی الله علیه و آله را شبانه از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که پیرامونش را به قدم خاصان خود مبارک و پرنعمت کرد، سیر داد تا آیات و اسرار غیب خود را به او بنماید.

وی با اشاره به اهمیت بیت المقدس، ادامه داد: بیت المقدس از نظر تمامی ادیان اهمیت ویژه ای دارد چون که باب داوود، باب سلیمان، باب محمد صلی الله علیه و آله و باب التوبه، باب سکینه نیز که محراب مریم دختر عمران بود و همچنین محراب زکریا که فرشتگان تولد یحیی را به وی بشارت دادند و نیز مسجد و مقبره ابراهیم خلیل اللّه نیز در بیت المقدس است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه این سرزمین سرزمین انبیای الهی است، گفت: حضرت عیسی علیه السلام در نزدیکی مسجد بیت المقدس به دنیا آمد، پیامبران بنی اسرائیل، وصیت کرده اند که در بیت المقدس دفن شوند، بر خاک این سرزمین مقدس، رسولان الهی از جمله ابراهیم، اسحاق و یعقوب علیهم السلام گام نهاده اند، همچنین حضرت موسی علیه السلام در آنجا دفن شده است، چهار هزار صحابه، فتح فلسطین حضور داشتند و بسیاری از آنها و تابعین، از جمله عبادة بن الصامت انصاری، شداد بن اوس، ابوعبیده جراح، معاذ بن جبل، عبداللّه بن زبیر و بعضی دیگر در فلسطین به خاک سپرده شدند.

وی افزود: قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی با بیان اینکه روز قدس از یادگار های امام راحل است، گفت: از همان نخستین سال های اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران به‌ویژه پس از صدور پیام تاریخی امام امت در سال ۱۳۵۸ مبنی بر نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان های خویش قرار داد و از این رو، همه ساله، روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم کاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه های سست رژیم اسرائیل تبدیل کرده است.

وی افزود: حضرت امام خمینی رحمه الله در پیام خود در سال ۱۳۵۸، با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز قدس» فرمود: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‌عنوان روز قدس انتخاب و در مراسمی، هم بستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند».

حجت‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: امام راحل با تدبیر الهی خویش و نام گذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به‌عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه ها و ملیت ها و زبان های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: انسجام اسلامی، به‌ویژه در شرایط امروز جهان، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است، در این میان، مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف، از جمله نقاط اشتراکی است که می تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد و از این رو، روز قدس باید به دیده دیگری نگریسته شود و برای آن برنامه ریزی صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود: هر عقل سلیمی می پذیرد که بی توجهی یا کم توجهی به آرمان فلسطین به‌عنوان قلب جهان اسلام، چه ضربه جبران ناپذیری به جهان اسلام وارد خواهد آورد، به همین دلیل بر همه ملت های مسلمان واجب است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، گرامی بدارند.

وی گفت: در شرایطی که خطر اسرائیل، امروز متوجه همه خاورمیانه و سرزمین های اسلامی است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است.

حجت‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: روز قدس یادگار ارزشمند و عظیم بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که امروز در جهان همه گیر شده است و مسلمانان جهان در این روز بزرگ در حمایت از مظلومان و مسلمانان فلسطین به پا می خیزند، در ایران عزیز اسلامی نیز ملت بزرگ به صحنه خواهند آمد تا بار دیگر از این میراث ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی در مقابل مستکبران و سلطه گران جهانی پاسداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به پاسخ کوبنده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی گروه داعش در تهران گفت: مستکبران و دشمنان اسلام بدانند که ایران اسلامی به تمام هجمه هایی که به خاک و ارزش های این کشور می‌شود، خاموش نخواهد نشست و پاسخی کوبنده و به تعبیر مقام معظم رهبری سیلی محکمی خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.