ایلام-رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که تصاویر خصوصی و خانوادگی هم کلاسی های دانشگاهی خود را در فضای مجازی منتشر کرده است.

عامل انتشار عکس‌های خصوصی دانشجویان در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ  علی جمالی با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه چند نفر مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی آنان می کند موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات و جمع‌آوری مستندات لازم با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم که هم ‌دانشگاهی شکات بود شناسایی و دستگیر شد افزود: انگیزه متهم رقابت و حس انتقام‌جویی از سایر دانشجویان بوده است.

سرهنگ جمالی افزود:  برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جزای انتشاردهندگان تصاویر خصوصی در فضای مجازی حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال و جزای نقدی از ۵‌ تا ۴۰ میلیون ریال است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام با تأکید بر اینکه پلیس فتا بر فضای مجازی اشراف لازم دارد از عموم کاربران خواست تا از تبادل عکس‌های خصوصی و خانوادگی در حریم ناامن شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.

سرهنگ جمالی در پایان ضمن هشدار به کسانی که بخواهند اقدام به فعالیت مجرمانه در فضای مجازی بکنند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

منیع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.