ساری- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران از گردآوری ۲۵ هزار اثر حجمی از دفاع مقدس خبر داد.

۲۵ هزار اثر حجمی دفاع مقدس در مازندران گردآوری شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار عبدالله ملکی صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در خصوص اقدامات علمی و پژوهشی در رابطه با دفاع مقدس اضافه کرد: تامین بخش محتوایی پارک موزه دفاع مقدس دشوارتر از بخش اجرایی آن است چراکه سوژه های دفاع مقدس باید به گونه ای به هنرهای حجمی تبدیل شوند تا بازدیدکنندگان از پارک موزه، فضای دفاع مقدس را درک کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید، کنگره شهدای سپاه کربلا و ستاد تدوین بنیاد حفظ آثار، در زمینه پژوهش دفاع مقدس فعالیت دارند، افزود: از زمان شکل گیری ستاد تدوین در سال ۹۳ تاکنون ۷۵ کتاب در رابطه با تاریخ شفاهی رزمندگان و شهدا، عملکرد دستگاه های اجرایی و پرداختن به علما منتشر گردید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه سالانه ۳۰ کتاب در رابطه با شهدا منتشر خواهد شد، تاکید کرد: امسال هم ۳۰ کتاب در رابطه با شهدا چاپ خواهد که شامل حوزه مردم، یگان های رزم و دستگاه های اجرایی خواهد بود.

سردار ملکی از رونمایی از کتاب زندگی شهید محمد رحیم بردبار در یادواره شهدای تخریب شمال کشور خبر داد و گفت: این کتاب از زبان همسر شهید و به قلم زینب بابکی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس در سه فاز ساخته خواهد شد، خاطرنشان کرد: فاز اول شامل ساختمان اصلی، خط فاو و منطقه اروند، فاز دوم هفت تپه و فاز سوم شامل مازندران در گذر تاریخ است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه بازسازی منطقه اروندکنار و هفت تپه امسال به پایان خواهد رسید، یادآور شد: متاسفانه ۲۸ میلیارد ریال اعتبار ملی سال گذشته اختصاص نیافت و از ۶۵ میلیارد ریال اعتبار استانی تنها ۲۳ میلیارد ریال محقق شد.

سردار ملکی با بیان اینکه قلم اسلحه خوبی برای مبارزه با جبهه استکبار است، افزود: دست همه نویسندگان و سربازان جنگ نرم را می بوسم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.