قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: سرعت آب در کانال‌ها بسیار بالا است از سوی دیگر ظاهر آن بسیار فریب‌دهنده و اغواکننده بوده و افراد را وسوسه می‌کند و همین امر موجب عدم‌تشخیص عمق فاجعه توسط افراد و درنهایت غرق‌شدگی آن‌ها می‌شود.

وجود ۱۲۰۰ کیلومتر کانال آبیاری در استان/ فریب ظاهر اغواگر کانال‌های آب را نخورید

به گزارش قدس آنلاین، «حمید پویا» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار کرد: در طول استان ۱۲۰۰ کیلومتر کانال‌های شبکه آبیاری دشت قزوین وجود دارد که کانال اصلی درجه‌یک و دو دارای آب بسیاری است که در آن جریان دارد.
وی افزود: در سال‌هایی که بارندگی زیاد باشد حجم آب در کانال‌های آب بیشتر می‌شود و گاه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی شاهد حوادث دل‌خراشی در سطح استان هستیم.
پویا اذعان کرد: تاکنون اقدامات مؤثری در حد امکان و اعتبارات موجود صورت گرفته است و اقدامات کارشناسی شده نظیر تابلوهای هشداردهنده، گارد ریل و حفاظ‌های لازم در طول کانال‌ها نصب‌شده است.
این مسئول با بیان اینکه جاده‌های دسترسی به کانال‌های آب در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان است، گفت: عدم رعایت این نکات از سوی برخی به‌منظور آب‌تنی و شنا موجب دغدغه شده و حوادثی را موجب می‌شود.
وی ادامه داد: کانال آب استخر شنا نیست ازاین‌رو اکثر کسانی که داخل آن رفته‌اند نتوانسته‌اند از کانال خارج شوند و دچار غرق‌شدگی شده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص صورت بگیرد، تأکید کرد: مردم باید خود نسبت به رعایت نکات ایمنی مبادرت داشته باشند چراکه باوجود گشت‌های بازرسی و قرار دادن حفاظ‌های ایمنی و تابلوهای هشداردهنده بازهم شاهد حضور افراد در کانال هستند.
وی افزود: سرعت آب در کانال‌ها بسیار بالا است از سوی دیگر ظاهر آن بسیار فریب‌دهنده اغواکننده بوده و افراد را وسوسه می‌کند و همین امر موجب عدم‌تشخیص عمق فاجعه توسط افراد و درنهایت غرق‌شدگی آن‌ها می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اعلام اینکه هرسال اعتباراتی برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد: تاکنون جلسات بسیاری با مسئولان استانی دایر شده است تا با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به ایمنی نقاط حادثه‌خیز اقدام شود.
پویا با اشاره به استانداردهای کانال‌های آب استان گفت: باوجوداینکه کانال‌ها در ۵۰ سال قبل در خارج از منطقه شهری و مسکونی ساخته‌شده است اما بهترین استاندارد در طراحی و مهندسی آن وجود دارد.
وی از اطلاع‌رسانی لازم و برگزاری جلسات متناوب با موضوع کانال‌های آب خبر داد و اضافه کرد: باید بیش از همیشه در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد تا کانال‌های آب را استخر شنا قرار ندهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در پایان با اشاره به نزدیکی شهرک مهرگان به بستر رودخانه و کانال آب خاطرنشان کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی و شهرک‌ها باید به نکات لازم ایمنی توجه نمود تا در بستر رودخانه قرار نداشته باشد و اگر ساخته شد تمهیدات لازم را موردتوجه قرار دهند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.