بیرجند- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروزه ریشه بسیاری از بدبختی های جامعه بی عفتی است، گفت: از دیدگاه اسلام مهمترین ویژگی یک زن حفظ اقتدار و جایگاه اوست.

مهمترین ویژگی یک زن حفظ اقتدار و جایگاه اوست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد رضایی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مهمترین ویژگی یک زن از دیدگاه اسلام حفظ اقتدار و جایگاه او ‌است.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار یک زن زمانی شکسته می شود که امتیازات دین را از دست بدهد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: بخشی از اقتدار یک زن این است که جایگاهش حفظ شود و اگر حجاب کنار برود شخصیت زن شکسته می شود مانند دوران قبل از اسلام که در آن زمان برای جامعه زنان ارزشی قائل نبودند اما ورود دین اسلام به جامعه زنان شخصیت داد.

رضایی تصریح کرد:بنابراین با حفظ دستاوردهای اسلام آن جایگاه حفظ می شود و اگر دولت در چارچوب دین عمل کند مردم نیز به آن سمت می روند بنابراین دولت ها می توانند در این زمینه بسیار نقش داشته باشند.

وی یادآور شد: امروزه مباحث شکستن جایگاه و اقتدار زن در سطح دنیا بیشتر از زمان انقلاب صنعتی و از قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت در این راستا زمانی که زن را وارد صنعت و کارخانه ها کردند این عفت را شکستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ریشه حجاب عفاف است و حجاب میوه عفاف است خاطرنشان کرد: حجاب پوشش ظاهری است که انجام می شود اما عفاف کار دل است، همچنین حجاب می تواند ریایی، تحمیلی و غیر اختیاری باشد اما عفاف با اختیار و یک کار ذاتی و خلقت ارزشمندی است.

رضایی اظهارداشت: حجاب منحصر به مرد و زن است و غیرت و حیا در هر دو مشترک است و عفت در مباحث کلامی و اخلاقی است و انسان باید در کلام خود نیز عفیف باشد.

وی بیان کرد: تاریخچه حجاب چیزی نیست که بخواهد صرفا از طریق دین اسلام باشد و به زمان خاصی برگردد چراکه از همان زمان آغاز خلقت انسان وجود داشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر عفاف رعایت شود در زندگی ها هیچ خللی به وجود نمی آید چراکه امروزه ریشه بسیاری از بدختی های جامعه بی عفتی است که منجر به بی حجابی ها می شود و این مشکلات را به وجود می آورد.

رضایی اظهار داشت: بنابراین این پوششی که خداوند به جامعه زنان هدیه کرده است زن را برای همسرش بیمه می کند زیرا پوششی که هدیه شده سپری در برابر همه تیرهای مسمومی که نگاه افراد بی قید و بند به سمت یک زن روانه می کنند است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم در دین اسلام هیچ فعالیتی محدود به زمان خاصی نشده است گفت: چراکه دین اسلام کاملترین ادیان است و از سویی جهانی و از سوی دیگر ابدی است بنابراین برنامه های این دین نیز همیشگی است یعنی قوانین آن تدوین شده و منشوری که برای دین وجود دارد قرار نیست نسخ شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: بنابراین اینکه در طول سال تنها ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب است درست نیست بلکه هر روز روز عفاف و حجاب است و محدود به یک روز خاص نیست.

رضایی با بیان اینکه این نامگذاری ها به این دلیل است که یک حرکت خاص برای افرادی که غافل شده اندروید ایجاد شود اظهار داشت: حجاب یک معنای لغوی دارد و علاوه بر معانی دیگر در اصطلاح به معنای پوشش است.

وی حجاب را یک امر فطری و ذاتی دانست و افزود: همچنین حجاب چیزی است که که به خاطر آن خیلی درونی که در انسان وجود دارد سبب خیلی او می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه عفاف و حجاب گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی ما یک کار کشوری آغاز کردیم که انشالله با یک قوای در حوزه آسیب های اجتماعی به معنای عام دنبال می شود گرچه از سال‌های قبل جرقه آن زده شده است.

رضایی یادآور شد: در این راستا اقداماتی در راستای آسیب های اجتماعی و رهنمودها و برنامه هایی که دارند به ویژه خاص حواشی شهرها است.

وی گفت: همچنین امسال کارگاه هایی با حضور اقشار تأثیرگذار در شهرستان های استان نیز برگزار شد و حدود ۱۲۰ روحانی حضور داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب کارهایی انجام دادیم و معتقدیم بیشتر باید سراغ افرادی برویم که به سراغ ما نمی آیند اظهار داشت: چراکه مخاطب ما در کارگاه ها و مساجد قشر همیشگی هستند بنابراین همه دستگاه ها باید تنوع مخاطبین را داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: دولت باید در این زمینه کار کند نه اینکه همه چیز را در حوزه فرهنگ رها کند زیرا امروزه مردم اهل مطالعه و اندیشه هستند بنابراین زمانی که یک راه صحیح به آنان نشان داده شود موفق خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه بمباران شدید دشمن را حس می کنیم خاطرنشان کرد:  تمام کشورهای اسلامی نگاهشان به ما است آن هم کشوری که انقلاب انجام داد بنابراین دیگر کشورهای اسلامی  به ما به عنوان الگو نگاه می کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: بنابراین دولت نقش بسیار زیادی در حوزه عفاف و حجاب دارد و در این راستا باید تلاش کنیم تا جامعه حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.