اهواز_ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ خوزستان از اعلام اتمام خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در استان خوزستان خبرداد.

اتمام خرید تضمیتی دانه های روغنی کلزا در خوزستان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ خوزستان، سیاوش حسین پور ظهر شنبه در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۹۴۰ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی افزود: کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن را اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز می باشد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ خوزستان ادامه داد: استان خوزستان به مانند سال های گذشته معمولا بعد از استان گلستان و اردبیل در تولید کلزا در رتبه سوم جای دارد.
حسین پور اضافه کرد :امسال ۲۷ مرکز خرید وابسته به تعاونی و اتحادیه های روستایی دردیگرشهرستان‌ها خرید این محصول را به عهده داشته و دراین مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو ۲۷ هزار و  ۸۳۰ ریال با افت مفید ۲درصد و رطوبت ۱۰ درصد، از کشاورزان خریداری و تاکنون بیش از ۱۸هزارو ۹۰۰  تن از آن به کارخانجات روغن کشی معرفی شده از سوی شرکت مادر تخصصی ارسال و ۴۰ تن نیز در مراکز استاندارد نگهداری می شود.
وی مبلغ پرداختی به کشاورزان را از بابت خرید این محصول ۵۱۱ هزارو ۳۴۲ میلیون ریال اعلام کرد وی در ادامه افزود: غله منطقه ۴ خوزستان  برای  دومین سال در کنار خرید تضمینی گندم، خرید این محصول را به عهده داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.