یکی از مسئولان برجسته گروه تروریستی جیش الاسلام اعلام کرد که این گروه توافق "کاهش درگیریها" در منطقه غوطه شرقی را پذیرفته است.

جیش الاسلام با توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین،   محمد علوش رئیس هیات سیاسی گروه تروریستی جیش الاسلام اعلام کرد که این توافق نامه در حال حاضر اجرایی شده و به برداشتن محاصره غوطه و رساندن کمک های انسانی و سوخت به منطقه می انجامد.

وی در ادامه افزود: این توافق نامه بخشی از یک راه کار سیاسی و یا مقدمه ای برای آن بر اساس قطعنامه های بین المللی به شمار می آید.

وزارت دفاع روسیه صبح امروز(شنبه) اعلام کرده بود که فرماندهان نیروهای روسی در سوریه با مخالفان این کشور توافق نامه ای را در خصوص ایجاد مناطق کاهش تنش در منطقه غوطه شرقی امضا کردند

در پی تشدید اختلافات داخلی میان گروه های معارض مسلح سوری و خطر برچیده شدن بنیاد این گروه ها، احرار الشام و هیأت تحریر الشام توافق کرده اند در ادلب آتش بس اعلام کنند.

گروهک های تروریستی احرار الشام و هیأت تحریر الشام در استان ادلب سوریه به توافق رسیده اند تا میان خود آتش بس اعلام کنند و مسئولیت اداره گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز با ترکیه را به گروه های معارض غیر مسلح واگذار کرده اند.

منبع: روسیا الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.