اهواز_ برداشت رطب  و خارک با توجه به شرایط آب و هوایی از اواسط تیر ماه  شروع و تا  پایان مرداد  ماه ادامه دارد.

برداشت رطب و خارک از سطح نخلستان های خوزستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اعلام این خبر گفت : کل سطح زیر کشت نهال و بارور نخیلات استان ۴۳ هزار هکتار است، که ۳۴ هکتار آن بارور و ۹ هزار هکتار مابقی نهال می باشد.

محمد قاسمی نژاد با بیان این مطلب که میانگین برداشت رطب و خارک با توجه به رقم خرما  در هر هکتار ۱/۵ تن می باشد،  گفت : پیش بینی می شود ۳۴ هزار تن خارک و  رطب برداشت شود.

وی اظهار داشت : آبادان، شادگان، کارون، ماهشهر، اهواز، باوی و هندیجان از شهرستان های عمده تولید  خارک و رطب استان می باشد.
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه  سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته یک هزار تا یک هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش داشته است  گفت : پیش بینی می شود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.
قاسمی نژاد خاطر نشان ساخت : سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هر ساله با مساعدت کشاورزان و با توجه به اعتبارات تخصیص یافته اقدام به توسعه و جایگزینی نخیلات می نماید، همچنین با تأمین بخشی از نهال یا پا جوش ارقام عمده خرما از جمله برحی و پیارم سعی در جایگزینی ارقام غیر تجاری و توسعه ارقام مرغوب نموده است.
 وی  با اعلام این مطلب که خارک بیشتر به استانهای همجوار و رطب به مناطق دورتـــری صادر می شود یادآور شد : استان خوزستان از لحاظ سطح زیر کشت نخیلات آبی در کشور اول و از لحاظ تولید رتبه دوم را دارا می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.